Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Początek realizacji pakietu antykryzysowego w PKP Cargo

Autor: Rynek Kolejowy
11-01-2009 12:46
Początek realizacji pakietu antykryzysowego w PKP Cargo

PKP Cargo wprowadza program oszczędnościowy.

Racjonalizacja kosztów nie będzie jednak oznaczać ograniczenia wydatków na niezbędne inwestycje - informuje "Rynek Kolejowy".
Widoczne objawy recesji w gospodarce wpływają niekorzystnie na działalność spółki PKP Cargo. W konsekwencji w 2008 roku firma przewiozła o ponad 11 mln ton towarów mniej niż w 2007 roku i odnotowała ujemny wynik finansowy. Rok 2009 może być dla spółki jeszcze trudniejszy. O kondycji finansowej PKP Cargo będzie więc decydowała w znacznej mierze racjonalizacja kosztów. Ma ona dotyczyć wszystkich segmentów działalności firmy – od eksploatacji i utrzymania taboru, poprzez administrację, aż po zatrudnienie. Racjonalizacja kosztów nie oznacza jednak, że zostaną ograniczone wydatki na te przedsięwzięcia, które są związane z rozwojem spółki. Priorytetem pozostaną więc inwestycje, które mają przynieść firmie największe efekty ekonomiczne, dzięki którym będzie ona bardziej konkurencyjna na rynku. Chodzi tu zwłaszcza o środki na modernizację taboru, informatyzację procesów zarządzania i monitorowania procesów przewozowych, budowę terminali i centrów logistycznych.

PKP Cargo, realizując już w drugiej połowie ub. roku program naprawczy, który uwzględniał konieczność niezakłóconego funkcjonowania spółki, uzyskało w zakresie racjonalizacji kosztów znaczące oszczędności. Wymierne efekty finansowe przyniosło w 2008 roku i przyniesie także w budżecie na 2009 rok przeniesienie prawie 5,5 tys. pracowników związanych z obsługą trakcyjną do spółek pasażerskich. Kolejne oszczędności dała optymalizacja remontów taboru, które dostosowywano do wielkości realizowanych przewozów. Ponadto ograniczono koszty dostępu do infrastruktury oraz zmniejszono wydatki z tytułu utrzymywania zbędnych rezerw i zapasów, dotyczących głównie nie nadającego się do eksploatacji taboru.

Od 1 stycznia 2009 roku PKP Cargo wprowadza nową strukturę organizacyjną na poziomie zakładów spółki. Zmniejszenie z 42 istniejących dotychczas zakładów przewozów towarowych i zakładów taboru do 16 nowych zakładów regionalnych spółki oraz połączenie w tych zakładach funkcji handlowych z eksploatacją i utrzymaniem ułatwi tworzenie atrakcyjniejszych ofert dla klientów, pozwoli sprawniej reagować na ich potrzeby oraz racjonalniej realizować usługi przewozowe. Spółka nie zamierza się jednak koncentrować tylko na cięciu kosztów, ale także, mimo nie najlepszej koniunktury, wykazuje determinację w pozyskiwaniu klientów i zawieraniu nowych kontraktów. Mobilizacja służb handlowych spółki już przyniosła wymierne efekty. Dzięki wprowadzeniu nowej polityki handlowej, uproszczającej procedury i ułatwiającej negocjacje z klientem, a także bardziej elastycznemu, probiznesowemu podejściu w uzgadnianiu kontraktów, wartość podpisanych umów, w tym wieloletnich, znacznie przewyższa wartość kontraktacji z początku 2008 roku.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 671 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP