Poczta Polska stawia na usługi cyfrowe

Poczta Polska stawia na usługi cyfrowe
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Już ponad milion 300 tysięcy faktur zostało wysłanych za pośrednictwem specjalnego portalu do obsługi korespondencji PGE Obrót - jednego z największych dostawców prądu w Polsce. System bazuje na rozwiązaniach platformy Envelo należącej do Grupy Poczty Polskiej.

Może on obsłużyć nawet 160 tysięcy przesyłek dziennie - mówi portalowi gospodarka.polskieradio.pl Grzegorz Świdwiński, prezes zarządu spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe, operatora Envelo. Rozwój usług w zakresie korespondencji masowej to jeden z głównych obszarów strategii Envelo na najbliższe lata.

Envelo, platforma innowacyjnych e-usług pocztowych należąca do Grupy Poczty Polskiej, zbudowało specjalny portal dla PGE Obrót SA. Jest on wyposażony w unikalną w skali polskiego rynku możliwość zarządzania pojedynczą przesyłką.



- Obsługa tak dużego podmiotu jak PGE Obrót SA, polega na tym, że obejmuje ona cały proces przygotowania przesyłek i korespondencji. Od właściwie samych elektronicznych danych poprzez ich przetworzenie i wytworzenie obrazu, nałożenie loga PGE, później wydruk, kopertowanie, czasem insertowanie, dostarczenie do klienta końcowego i obsługa korespondencji zwrotnej – mówi prezes Grzegorz Świdwiński.

Od momentu jego wdrożenia, 1 lipca 2014 r., wygenerowano i wysłano już ponad milion 300 tysięcy faktur. Docelowo otrzymywać je będzie około 5 milionów odbiorców prądu. Dystrybucją i doręczaniem korespondencji nadawanej z Envelo zajmuje się Poczta Polska.

- To, co jest unikalne w tym systemie to możliwość zarządzania przesyłką. PGE ma możliwość obserwowanie milionów przesyłek. Może też sterować każdą przesyłką – wyjaśnia prezes Świdwiński.

Platforma Envelo oferuje usługi zarówno dla małych i średnich, jak i dużych firm, czego przykładem jest PGE Obrót S.A.

- Dedykowana biznesowi Neofaktura umożliwia wysłanie za pośrednictwem Envelo wszystkich faktur, zarówno elektronicznych, jak i papierowych, do wielu odbiorców jednocześnie. Te, które mają być doręczone w formie elektronicznej, trafiają do specjalnej skrzynki na Envelo – Neorachunki. Tradycyjne są zaś automatycznie drukowane i kopertowane, a następnie dostarczane przez listonosza. Ponadto platforma Envelo zapewnia długotrwałą archiwizację dokumentów na serwerach w Polsce – tłumaczy prezes Grzegorz Świdwiński.

Przez Internet można też skorzystać z wielu innych e-usług pocztowych - kupić neoznaczki, czyli znaczki do samodzielnego wydruku, a także wysłać neokartkę czy neolist. Envelo to także aplikacja mobilna na Androida, iOS i Windows Phone, dzięki której można wysłać neokartkę, a także skorzystać z tradycyjnych usług pocztowych takich jak śledzenie przesyłki.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Poczta Polska stawia na usługi cyfrowe

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!