O jedną piątą wzrosła w 2016 r. sprzedaż usług kurierskich Poczty Polskiej w porównaniu z rokiem poprzednim. Cały rynek paczkowy dla biznesu w Poczcie Polskiej wzrósł w tym czasie o 17 proc.
Chodzi o realizację porozumienia o współpracy w skali globalnej z chińskim gigantem kurierskim STO Express, który wysyła ponad 14 mld przesyłek rocznie.
Porozumienie obejmuje logistykę, magazynowanie, konfekcjonowanie i dostarczanie przesyłek na terenie Europy i Azji.
Poczta Polska podpisała również „strategiczne porozumienie” z Ruch S.A, zwiększając docelowo sieć punktów odbioru do prawie 7 tys. Tym samym sieć click & colect (zamówienia towaru online, odbioru we wskazanym punkcie) Poczty Polskiej jest dziś największą tego typu w kraju.
Dodatkowo, od listopada klienci sklepu prowadzonego przez Allegro mogą korzystać z trzech rodzajów przesyłek obsługiwanych przez Pocztę Polską: przesyłki e-commerce, Pocztex Ekspres 24 i Pocztex Kurier 48.
– Zmiany te są dużym udogodnieniem dla przedsiębiorców z branży e-commerce, w efekcie czego na koniec 2016 roku pozyskaliśmy o 4,5 proc. klientów umownych więcej niż rok wcześniej – mówi Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Poczta Polska z większym udziałem w rynku doręczeń kurierskich