PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Podlaskie zapowiada rozmowy o pieniądzach na lotnisko

Autor: PAP
17-01-2017 16:05
Podlaskie zapowiada rozmowy o pieniądzach na lotnisko
Fot. Fotolia

Samorząd województwa podlaskiego jest otwarty na kwestię budowy regionalnego lotniska; zamierza rozmawiać z rządem i Komisją Europejską o możliwościach sfinansowania takiej inwestycji - oświadczył we wtorek marszałek województwa Jerzy Leszczyński.

W niedzielę w Podlaskiem odbyło się referendum ws. budowy regionalnego lotniska; zdecydował o tym Naczelny Sąd Administracyjny rozpatrujący skargę komitetu referendalnego.
Odpowiedzialnym za organizację głosowania i jego sfinansowanie był samorząd województwa podlaskiego. Formalnie okazało się nieważne, bo wzięło w nim udział 12,96 proc. osób uprawnionych do głosowania, a do ważności referendum potrzebna była frekwencja przekraczająca 30 proc.

Prawie wszyscy głosujący (96 proc.) opowiedzieli się za budową regionalnego portu lotniczego; najwyższa frekwencja (23,7 proc.) była w Białymstoku, najniższa (2,36 proc.) w Łomży.

W przekazanym mediom we wtorek oświadczeniu marszałek Jerzy Leszczyński, w imieniu zarządu województwa napisał, iż władze samorządowe regionu podjęły "wszystkie możliwe działania, by referendum zorganizować oraz poinformować o nim mieszkańców".

"Rozmaite oskarżenia mówiące o niedopełnieniu tego obowiązku uważamy za insynuacje bezzasadne, głęboko niesprawiedliwe i nieuzasadnione żadnymi rzeczowymi dowodami" - podkreślił Leszczyński.

W poniedziałek przedstawiciel komitetu referendalnego Paweł Myszkowski na konferencji prasowej ocenił, iż były "zaniedbania" w poinformowaniu mieszkańców regionu o referendum, za co odpowiadał samorząd województwa.

Komitet chce zbierać oświadczenia osób, które uważają, iż taka informacja do nich nie dotarła (chodzi przede wszystkim o ulotki referendalne, w formie druku bezadresowego - były sygnały, iż nie wszyscy otrzymali je do skrzynek pocztowych).

Marszałek Leszczyński zapewnił we wtorek, że wykorzystane zostały wszelkie "kanały informacyjne". Przypomniał, że umowa z państwową Pocztą Polską na dystrybucję ponad 400 tys. ulotek została zawarta właśnie z tym podmiotem ze względu na jego doświadczenie na rynku, dużą liczbę pracowników i zaufanie społeczne.

Dodał, że spoty informacyjne były też rozpowszechniane w mediach publicznych, zaangażowano również media komercyjne i portale internetowe, plakaty i obwieszczenia trafiły do samorządów, a do kilkuset parafii - listy z prośbami o poinformowanie wiernych (w niedzielę referendalną były takie ogłoszenia - PAP). Do tego dochodziły debaty, audycje w mediach z udziałem przedstawicieli zarządu województwa i konferencje prasowe.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 674 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP