Komisja złożona z przedstawicieli Pesy - producenta pociągów serii ED 74, ekspertów z Centrum Naukowo Technicznego Kolejnictwa i przewoźnika eksploatującego tabor ustaliła, że rozłączenie składów było incydentalne a system hamowania awaryjnego włącza się samoczynnie.
Tymczasowo, do zakończenia prac komisji w kabinie drugiego członu pociągu będzie jeździł dodatkowy maszynista. Taki sposób obsługi gwarantuje pełną kontrolę nad pojazdami i zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
Przypomnijmy, że po otrzymaniu informacji o przypadku rozłączenia ruszającego składu ED 74, wstrzymana została eksploatacja podwójnych pociągów tej serii.
PKP Intercity S.A. eksploatująca pociągi, zwróciła się z prośbą do producenta składów - firmy PESA o wyjaśnienie przyczyn rozpięcia automatycznego sprzęgu, łączącego dwie grupy wagonów. Wstępnie ustalono, że przyczyną rozłączenia ruszającego pociągu była usterka komputera sterującego pracą sprzęgu. Prace komisji nadal trwają.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Podwójne składy ED 74 wracają na tory