Politycy od miesięcy wymyślają nowe pisma dla kolejarzy. PKP stać na to

Politycy od miesięcy wymyślają nowe pisma dla kolejarzy. PKP stać na to
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

PKP podobnie jak Poczta Polska też ma spółkę wydawniczą, w której zasiadają politycy prawicy. Jest tam m.in. Jan Maria Jackowski, były polityk LPR, który od miesięcy wymyśla nowe pismo kolejowe.

Tydzień temu "Gazeta WYborcza" opisała, jak poczta płaci aż 4 mln zł rocznie za wydawanie wewnątrzzakładowego tygodnika "Poczta Polska" i że pieniądze te trafiają do pocztowej spółki-córki Post Media Serwis, w której władzach zasiadały m.in. osoby powiązane z Antonim Macierewiczem.

Podobnie sytuacja wygląda w Grupie PKP. Ma ona swoją spółkę-córkę Kolejowa Oficyna Wydawnicza, w której udziały ma 11 innych spółek z Grupy PKP.

KOW wydaje dwa branżowe tygodniki - "Kurier PKP" oraz "Tygodnik Kolejarza". Dodatkowo dla PKP Intercity spółka wydaje magazyn lifestylowy "W podróży", a dla PKP Energetyki - pismo pracownicze "Dobra Energia". I jeszcze miesięcznik "Pasażerka" dla PKP Przewozy Regionalne.

Od blisko dziesięciu miesięcy w KOW na stanowisku pełnomocnika prezesa spółki zatrudniony jest Jan Maria Jackowski, były przewodniczący Rady Miasta Warszawy z LPR. Co tam robi? Wymyśla nowe pismo dla kolejarzy.

- W spółce pracujemy nad różnymi projektami - mówi Jan Remiszewski, prezes KOW. - Jednym z nich z racji swoich umiejętności, doświadczeń zawodowych i wiedzy merytorycznej na temat mediów zajmuje się Jan Maria Jackowski. Produkt ten w założeniu ma być dostępny w ogólnodostępnej sieci sprzedaży, ale również w prenumeracie.

Remiszewski, który prezesem KOW został dwa lata temu (czyli za rządów PiS-u), również kojarzony jest ze środowiskiem LPR. Nie odpowiedział na pytanie, czy wydawanie jeszcze jednego pisma dla kolejarzy jest ekonomicznie opłacalne. Stwierdził jedynie, że "spółka działa na zasadach rynkowych i wszystkie swoje przedsięwzięcia podejmuje na własną odpowiedzialność". I zapewnia, że dziś spółka jest na plusie. Co do szczegółów projektu Jackowskiego - zasłonił się tajemnicą handlową.

Tymczasem w "Strategii rozwoju KOW" z 2004 r. postuluje się likwidację "Kuriera PKP" (nakład 10 tys. egzemplarzy) i stworzenia tylko jednego tytułu - dwutygodnika "Sygnały PKP. Tygodnik kolejarzy i pasażerów". W strategii uznano, że wydawanie aż dwóch tygodników branżowych jest nieopłacalne dla KOW, a poza tym mają one "dworski" charakter wobec władz Grupy i nie przedstawiają krytycznych opinii pasażerów. Zalecono, by KOW bardziej skupił się na wydawaniu kieszonkowych rozkładów jazdy, kalendarzy czy niewielkich książek (kryminały, romanse) do czytania w pociągu. Z planów tych niewiele wyszło, a "Kurier" ukazuje się nadal.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!