PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polska coraz mniej obsługiwana przez port Hamburg

Autor: wnp.pl (PS)
07-06-2017 12:33
Polska coraz mniej obsługiwana przez port Hamburg
Fot. Shutterstock.com

W pierwszym kwartale tego roku port Hamburg przeładował 35,4 mln ton wszystkich towarów, o 1,7 procent więcej w porównaniu rok do roku.

Dynamika wzrostu była zatem nieco wyższa, niż w innych największych uniwersalnych portach Morza Północnego (1,6 proc.), w tym w Rotterdamie, Antwerpii i Bremie/Bremerhaven, informuje zarząd HH.
Nadal w Hamburgu dominowały przeładunki drobnicy - 23,1 mln ton (wzrost o 0,7 proc. rdr), przed towarami masowymi – 12,2 mln ton (+6,7 proc.), w tym 6,3 mln grab cargo (+18 proc.), 3,5 mln t paliw płynnych (-5,9 proc.) i 2,3 mln ton towarów rolnych (+0,4 proc.).

W ujęciu ilościowym, port ten przeładował 2,22 mln TEU kontenerów z drobnicą, o 0,7 proc. mniej rdr (w tym: 1,9 mln TEU pełnych (+0,04 proc.) i 307 tys. TEU pustych (-1 proc.).

„Poziom ten uznajemy za satysfakcjonujący, zważywszy na utrzymujący brak decyzji sądu w sprawie realizacji pogłębiania toru wodnego dolnej Łaby” – skomentował Ingo Egloff, dyrektor generalny Port of Hamburg Marketing.

Więcej w porównaniach rdr drobnicy Hamburg odprawił w imporcie i eksporcie do Europy - 663 tys. TEU towarów (+0,6 proc.) oraz do/z Ameryki Północnej  - 311 tys. TEU (+6,4 proc.), natomiast mniej do Azji i Afryki – łącznie 1,2 mln TEU (spadek odpowiednio o: 5,5 i 3 proc.).

Najwięcej ubyło ładunków w obrotach z Chinami (włącznie z Hongkongiem) – 637 tys. TEU (-2 proc.), a w grupie 10 największych krajów-partnerów mniej było też drobnicy do/z Finlandii i Singapuru.

Najbardziej wzrosły obroty drobnicy do Rosji – do 120 tys. TEU (+15,6 proc.).

W grupie 10 największych krajów-partnerów portu Hamburg po I kwartale br. nie wymienia się Polski, choć w poprzednich latach zajmowała 8-9 miejsce. Może to oznaczać dalszy ubytek odprawianych towarów w polskim handlu zagranicznym, które są przejmowane przez porty krajowe, szczególnie terminal DCT Gdańsk.

Zarząd HH informuje natomiast, że około 11 procent wolumenu przewozów cargo kolejowego w Niemczech rozpoczyna się lub kończy w porcie w Hamburgu.

Każdego tygodnia oferuje on 2000 pociągów blokowych, co czyni go numerem 1 w Europie pod tym względem. Koleją obsługiwanych jest 49 proc. wszystkich towarów, co jest też także najwyższym wskaźnikiem w Europie (dla porównania – port Bremen – wskaźnik 23 proc., Rotterdam – 18 proc., Antwerpia – 9 proc.).

W pierwszym kwartale port w Hamburgu obsłużył 11,6 mln ton ładunków przewożonych koleją, o 0,4 proc. więcej rdr. Transportem intermodalnym wysłano 587 tys. TEU (wzrost o 0,4 proc.).

Przypomnijmy też, że w I kwartale br. port Rotterdam przeładował 3,27 mln TEU drobnicy, o 8,8 proc. więcej rdr, w Antwerpii – 2,48 mln TEU (+0,7 proc.), a w Bremen – 1,39 mln TEU (- 1 proc.).
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 962 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP