XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Polska maszyna Rafametu dla chińskich kolei

Polska maszyna Rafametu dla chińskich kolei
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Realizacja kontraktu dla producenta lokomotyw z Chin dobiegła końca. Maszyna warta ponad 3,2 mln zł została przekazana kontrahentowi.

Przedmiotem zawartego w lutym tego roku kontraktu jest tokarka o napędzie ciernym, używana do regeneracji zestawów kołowych szybkich kolei. Zrealizowany projekt nie jest pierwszym, przy którym polska spółka współpracowała z chińskim klientem - informuje "Rynek Kolejowy".

- W tej fabryce lokomotyw działa już kilka naszych obrabiarek, wykorzystujących tradycyjne techniki obróbki – mówi Maciej Michalik, wiceprezes zarządu i dyrektor handlowy firmy Rafamet SA z Kuźni Raciborskiej. - Nie pierwszy raz korzystamy usług Rafametu i jesteśmy z zadowoleni - potwierdza Michelle Di, menadżer odpowiedzialna za import i eksport po stronie odbiorcy z Chin, obecna przy odbiorze technicznym maszyny.

Zanim obrabiarka trafi do klienta konieczny jest nie tylko odbiór techniczny urządzenia ale także szkolenia z zakresu jego obsługi. W tym celu przez ponad tydzień sześcioosobowa delegacja z Chin przebywała na terenie Rafametu i zapoznawała się z możliwościami wyprodukowanej tu tokarki. Trzech inżynierów, operator oraz dwoje menadżerów na miejscu testowało maszynę.

Jednym z wyzwań, jakim musieli sprostać pracownicy polskiego przedsiębiorstwa były kwestie językowe. Licząca setki stron, naszpikowana technicznym nazewnictwem instrukcja obsługi musiała zostać przetłumaczona najpierw na język angielski, a następnie na chiński. Obecni na miejscu przedstawiciele kontrahenta musieli następnie sprawdzić, czy wszystko się zgadza. Tokarka będzie bowiem używana do regeneracji zestawów kołowych stosowanych w pojazdach szynowych, rozwijających prędkość ponad 160 km/h.

Globalny rynek odbiorców obrabiarek dla kolejnictwa jest stosunkowo niewielki. Niewielu również wytwórcom udało się na nim zaistnieć oraz stale utrzymywać pozycję. Producent z Kuźni Raciborskiej funkcjonuje na tym niszowym rynku już od kilkudziesięciu lat. - Nasza marka jest rozpoznawalna w branży kolejowej na całym świecie. Docieramy w różne, nawet bardzo egzotyczne miejsca. Nasze maszyny zyskują nowych klientów, m.in. w Dubaju, Malezji, Iranie – mówi wiceprezes. Jednocześnie podkreśla, nawiązując do kontraktu chińskiego, że nie lada wyzwaniem jest już samo nawiązanie współpracy z Chinami. - Obecnie prawie wszystko jest „made in China”. Sprzedanie czegoś na tamten rynek jest sztuką. Przecież Chińczycy potrafią zrobić wszystko sami. Mają dużo tańszą siłę roboczą, dostęp do surowców. My sprzedaliśmy im już kolejną z naszych maszyn. Po prostu kontrahenci mają świadomość wysokiego poziomu technologicznego naszych urządzeń, które będą wykorzystywane na potrzeby nowoczesnych projektów w branży kolejowej – twierdzi wiceprezes. Potwierdzeniem tych słów mogą być wyniki rankingu najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw Dobra Firma 2008 przeprowadzonego przez dziennik „Rzeczpospolita”. RAFAMET SA z Kuźni Raciborskiej zajął wysokie 24 miejsce.

Tokarka kołowa z napędem ciernym UFB 125 N zbudowana została na zlecenie firmy CSR Sifang Locomotive and Rolling Stock Co., Ltd. z Chin, producenta lokomotyw. Przeznaczona jest do regeneracji zestawów kołowych Kontrakt został zawarty w lutym 2008 r. Odbiór techniczny maszyny oraz szkolenia chińskich pracowników odbyły się na przełomie października i listopada.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polska maszyna Rafametu dla chińskich kolei

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!