Komisja Europejska wzywa siedem państw członkowskich do stosowania dyrektywy w sprawie czasu pracy w odniesieniu do kierowców pracujących na własny rachunek.
Dyrektywa 2002/15/WE ustanawia minimalne standardy ochrony socjalnej kierowców „w trasie”. Zakłada ona poprawę ochrony zdrowia i ich bezpieczeństwa. Ponadto ma na celu zapewnienie uczciwej konkurencji, poprzez ustanowienie równych minimalnych warunków dla wszystkich przedsiębiorstw prowadzących działalność w zakresie transportu drogowego w UE.
Dyrektywa przewiduje, że kierowcy pracujący na własny rachunek są wyłączeni z zakresu dyrektywy do 22 marca 2009 r., natomiast po tej dacie odpowiednie przepisy mają w pełni zastosowanie do tej kategorii kierowców.
Kwestia stosowania lub niestosowania przepisów w odniesieniu do kierowców pracujących na własny rachunek była obszernie dyskutowana przez Komisję, Parlament i Radę przy okazji upływu terminu wyłączenia z zakresu dyrektywy tej kategorii kierowców. Komisja stwierdziła wtedy „pewne trudności praktyczne”, jeśli chodzi o przestrzeganie przepisów, Parlament zaś podkreślił, że wyłączenia nie należy przedłużać.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polska musi unormować pracę kierowców międzynarodowych