XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Polska Żegluga Bałtycka z nowym promem

Polska Żegluga Bałtycka z nowym promem
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Polska Żegluga Bałtycka, której jednostki pływają pod marką Polferries, zakupiła bułgarski prom pasażersko-samochodowy, który będzie eksploatowany pod nazwą Cracovia. Jak poinformował PAP prezes PŻB, nowa jednostka będzie pływała od czerwca na linii Świnoujście - Ystad.

"W marcu br. zakupiliśmy prom, który był użytkowany przez armatora Port Bułgaria West na Morzu Czarnym" - powiedział we wtorek prezes PŻB Piotr Redmerski. Jak dodał, jednostka pod nazwą Drujba pływała między portem Burgas w Bułgarii i Batumi w Gruzji. Zdarzało się, że do linii dodawano rosyjski port Noworosyjsk.

"To bardzo młody prom, został wybudowany w 2002 r. Jednorazowo będzie mógł zabrać około 64 samochodów osobowych, 124 samochodów ciężarowych oraz 650 pasażerów i 55 osobową załogę" - podkreślił. Redmerski zaznaczył, że spełnia on wszystkie wymagania potrzebne do żeglugi.

Prezes powiedział, że obecnie prom wciąż pływa po Morzu Czarnym i zostanie przejęty przez polskiego armatora 16 maja. "Transport jednostki do jeden z polskich stoczni będzie trwał ok. 10 dni. Remont powinien trwać nie dłużej niż trzy tygodnie. Modyfikacji ulegnie część pasażerska. Planujemy pomalowanie dziobu podobnie jak na Mazovii" - dodał. PŻB zapowiada, że Cracovia będzie pływać na linii Świnoujście - Ystad od końca czerwca br.

Redmerski pytany o powód zakupu nowej jednostki, odpowiedział, że "nowego tonażu domagał się klient". "Linia Świnoujście-Ystad rośnie o 8 - 10 proc. rocznie pod względem rynku przewozów samochodami ciężarowymi. Dla nas oznacza to, że co 2 lata potrzebujemy nowy prom. Ostatnią jednostkę Mazovię wprowadziliśmy w 2015 r." - wyjaśnił.

"Cracovia będzie znaczącym wsparciem nowo budowanego promu w szczecińskiej stoczni Gryfia. Będzie on oddany dopiero za 3 lata. Przez ten czas musimy wygenerować środki, które uwiarygodnią naszą inwestycję. Banki, które udzielają nam kredytów uznały to za niezbędne i konieczne " - powiedział Redmerski. "Musimy również zająć strategiczną pozycję na linii Świnoujście - Ystad aby móc zbudować rynek pod nowy prom" - dodał.

Polska Żegluga Bałtycka obok nowej Cracovii ma w swojej flocie trzy promy pasażersko-samochodowe: m/f Wawel wybudowany w 1980 r., m/v Baltivię z 1981 r. oraz m/f Mazovię zbudowaną w 1996 r. Jednostki te pływają na trasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynashamn, oraz Świnoujściem a szwedzkim portem Ystad.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polska Żegluga Bałtycka z nowym promem

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!