Polskie ciężarówki i pociągi jeżdżą. Tylko nie wiadomo dokąd

Polskie ciężarówki i pociągi jeżdżą. Tylko nie wiadomo dokąd
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Nie sprawdzają się - z małymi wyjątkami - założenia  Strategii Rozwoju Transportu (SRT), czyli wieloletniego programu rozwoju transportu do 2020 r. Czy kolejny strategiczny dokument, który ma powstać w tym roku, postawi właściwe drogowskazy na drodze?

Gdy opracowywano założenia Strategii Rozwoju Transportu (SRT) do 2020 r., a był to koniec 2010 r., Garrett Campa i Travis Kalanick założyli właśnie firmę UberCab. Autorzy tego strategicznego dokumentu mogli o tym nie wiedzieć. Sporo było już jednak informacji o dronach. Elektromobilność wykluwała się nadal w mozole, podobnie jak idea Przemysłu 4.0.

Polski transport żył jednak w innym świecie. Notował gwałtowne załamanie, bo globalna gospodarka nadal leczyła zapaść po kryzysie finansowym 2008 r. Trwała dyskusja, ile wybudujemy odcinków autostrad i dróg szybkiego ruchu - dzięki dofinansowaniu unijnemu, a na kolei - czy zdoła ona zagospodarować ponad 4,9 mld euro. Jak pokazała praktyka, drogi "zaliczyły" poślizg, a kolej spożytkowała tylko 4,1 mld euro.

Fakt, autorzy Strategii nie przewidzieli niektórych zjawisk. Nie mogli więc ich ująć w dokumencie. Ale niewykonanie założeń i celów to już wina polityków. Nawet jeżeli weźmie się poprawkę na "czynniki obiektywne".

Co zrobić z tym fantem, jak rozwijać transport w Polsce. Więcej o tym w analizie w strefie premium WNP.PL.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polskie ciężarówki i pociągi jeżdżą. Tylko nie wiadomo dokąd

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!