Polskie porty zyskują na znaczeniu

Polskie porty zyskują na znaczeniu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Najpóźniej w ciągu dekady główne polskie porty podwoją zdolności przeładunkowe. Budujemy, jak przed wojną, drugą i trzecią Gdynię.

Choć polska gospodarka jest w Unii szóstą pod względem wielkości PKB i obrotów handlu zagranicznego, żaden nasz port nie jest kluczowy dla UE - wynika z danych Eurostat ("Maritime port activity in the EU"). Znajdujemy się dopiero na 14. miejscu w zestawieniu przeładunków w portach morskich. A pierwsza siódemka państw ma 3/4 udziału w przeładunkach w unijnych portach.

Mamy duży pas morza i porty. Możemy pośredniczyć w obsłudze transportu zagranicznego, także sąsiadów z południa. Ale nadal połowa towarów naszego handlu zagranicznego w transporcie morskim przechodzi przez obce porty.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polskie porty zyskują na znaczeniu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!