PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polskie Radio chce podbić internet i platformy satelitarne

Autor: PAP
09-02-2010 16:16

85 tematycznych stacji internetowych, w tym kanały muzyczne, ze słuchowiskami, kabaretowe oraz Radio na Wizji, kanał dostępny na największych platformach satelitarnych - publiczna radiofonia chce uczcić jubileusz 85-lecia mocnym wejściem w nowe technologie.

"Internet to przyszłość radia. Nie możemy tego nie zauważać, jeśli chcemy nadal odgrywać wiodącą rolę wśród polskich nadawców. Dlatego wykorzystując własne zasoby i potencjał naszych pracowników, chcemy jeszcze w tym roku zaproponować zupełnie nową ofertę, na miarę XXI wieku" - oświadczył we wtorek prezes Polskiego Radia Jarosław Hasiński.
Na wrzesień spółka zapowiada uruchomienie 85 internetowych stacji radiowych. Radio zapowiada, że choć "w dużej części będą to kanały muzyczne, nie jest to przedsięwzięcie stricte komercyjne". W internetowej ofercie mają się pojawić zarówno autorskie pasma muzyczne, sygnowane przez gwiazdy Polskiego Radia, kanały kabaretowe, kanały ze słuchowiskami i audiobookami oraz rozgłośnie dla dzieci. Dziesięć kanałów poświęconych będzie muzyce poważnej, w tym jeden wyłącznie twórczości Fryderyka Chopina (w ramach obchodów Roku Chopinowskiego).

Jako "nowatorskie przedsięwzięcie na polskim rynku medialnym" radio zapowiada projekt Radio na Wizji, który przygotowuje zespół Programu IV, czyli Radio Euro. Jak zapewnia spółka, "bez wielkich nakładów finansowych, wykorzystując przede wszystkim własną infrastrukturę techniczną Polskie Radio zaoferuje kanał publicystyczno-rozrywkowy, będący połączeniem najlepszych cech radia i telewizji. Odbiorcy znajdą tam szybką informację, znakomite wywiady oraz najlepsze klipy muzyczne".

Według informacji przekazanych przez rzecznika Polskiego Radia Radosława Kazimierskiego, Radio na Wizji miałoby ruszyć do końca roku "po zakończeniu procedury formalnoprawnej". Nowy projekt ma być dostępny na największych platformach satelitarnych i będzie skierowany do widzów i słuchaczy w wieku 25-45 lat.

Stawiając na nowe produkty i kierując je do grupy komercyjnej spółka chce zapewnić sobie dodatkowe przychody, które wobec topniejących wpływów z abonamentu są Polskiemu Radiu niezbędne. Radio zapowiada, że w generowaniu tych dodatkowych przychodów zamierza "na niespotykaną dotychczas skalę" wykorzystywać własny dorobek i otworzyć rozgłośni "nowe możliwości współpracy z potencjalnymi reklamodawcami".

"Po raz pierwszy tak szeroko dostępne w sieci będą radiowe archiwalia, zawierające blisko milion pozycji. Dzięki temu wybierając odpowiedni kanał usłyszymy m.in. najlepsze radiowe reportaże oraz unikalne materiały dokumentalne, nagrania słowne i muzyczne" - informuje Kazimierski.

Polskie Radio intensywnie poszukuje nowych źródeł dochodu, ponieważ - według prognoz KRRiT - w 2010 r. spółka ma otrzymać z abonamentu jedynie między 100 a 130 mln zł. Oznacza to spadek publicznego finansowania do poziomu jednej trzeciej tego, czym radio dysponowało w 2009 r. Jak informuje prezes spółki Jarosław Hasiński, takie środki wystarczą jedynie na "pokrycie stałych kosztów administrowania infrastrukturą spółki, emisję i rozsył sygnału radiowego oraz tworzenie prostych audycji radiowych".
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 767 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

559 879 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP