Ponad 30 nowych peronów na trasie Koluszki-Częstochowa

Ponad 30 nowych peronów na trasie Koluszki-Częstochowa
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ponad 30 peronów przebudowano na trasie Koluszki-Częstochowa w ramach jej rewitalizacji. Docelowo ma być ich 43 - poinformował w czwartek PAP szef zespołu prasowego spółki PKP PLK Maciej Dudkiewicz.

Według niego do końca tego roku na większości przebudowanych przystanków zaplanowano montaż wiat i innych elementów małej architektury, takich jak ławki czy gabloty informacyjne z rozkładem jazdy. Perony zostały wyposażone w nowe oświetlenie, ogrodzenie i system nagłaśniający. Wsiadanie do pociągów jest wygodniejsze, bo podwyższono perony z dotychczasowych 35 cm do 55 cm. Łatwiej też mają osoby niewidome. Dzięki specjalnej nawierzchni mogą rozpoznać, gdzie znajduje się krawędź peronu.

Jak podał Dudkiewicz do tej pory przebudowano już perony w miejscowościach: Chrusty Nowe, Rokiciny, Łaznów, Baby, Moszczenica, Jarosty, Piotrków Trybunalski, Rozprza, Gorzkowice, Gorzędów, Kamieńsk, Radomsko, Bobry, Kłomnice, Rzerzęczyce, Rudniki oraz Częstochowa Aniołów.

Zwrócił on uwagę, że obecnie prace trwają na odcinku pomiędzy stacją Widzów-Teklinów a stacją Jacków. Odnawiane są tory, sieć trakcyjna i perony. W związku z prowadzonymi tam robotami został zamknięty jeden tor. Z kolei na trasie od Piotrkowa Trybunalskiego do stacji Widzów-Teklinów przebudowywane są urządzenia sterowania ruchem.

Według PKP PLK linia kolejowa Warszawa-Koluszki-Częstochowa-Katowice to jedno z najważniejszych połączeń w Polsce wykorzystywanych w regionalnym i dalekobieżnym ruchu pasażerskim. Trasa jest również wykorzystywana przez pociągi towarowe.

Projekt rewitalizacji trasy obejmuje przebudowę m.in. torów, sieci trakcyjnej, mostów, przepustów czy przejazdów kolejowo-drogowych. Podróżni skorzystają z ponad 40 odnowionych i wygodniejszych peronów.

Według Dudkiewicza prace na trasie Koluszki-Częstochowa mają zakończyć się w 2015 roku. Dzięki temu pociągi osobowe będą mogły poruszać się z prędkości 120 km na godzinę, a towarowe z prędkością do 100 km na godzinę. Obecnie w wielu miejscach składy muszą zwalniać nawet do 50 km na godzinę. Po zakończeniu prac przejazd z Koluszek do Częstochowy skróci się o pół godziny. Oznacza to również, że podróż ze stolicy do Częstochowy będzie trwała ok. 2 godziny 15 minut.

Koszt projektu "Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki-Częstochowa" wyniesie ponad 535 mln zł netto, z czego ponad 416 mln zł netto będzie pochodzić z dofinansowania Unii Europejskiej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!