Krajowa Komisja Rozwoju i Reform (NDRC), czyli naczelny organ planistyczny w Chinach, zwróciła się kilku głównych państwowych grup zarządzających portami, aby zaniechały stosowania praktyk monopolistycznych.
Te spółki zarządzające portami krytykowane są za zmonopolizowanie poszczególnych segmentów usług portowych, począwszy od dostarczania holowników, usług dostaw mediów, po usługi rejestrowe i agentów portowych.
Robią to poprzez utworzone spółki zależne, które – z braku wolnej konkurencji – stosują nadmierne opłaty. Niektóre nakładają też różne dodatkowe, nieuzasadnione opłaty.
„Praktyki te wyeliminowały lub znacznie ograniczyły konkurencję na rynku usług portowych, co spowodowało gwałtowny wzrost ceny usług i zwiększenie kosztów bieżących w realnej gospodarce” – oświadczyła komisja śledcza.
Według szacunków ograniczenie tych praktyk ma spowodować zmniejszenie w 2018 roku kosztów spedytorów i ich klientów na łączną kwotę 528 mln dolarów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ponad 500 mln USD z nieuzasadnionych opłat portowych