Uczestnicy panelu "Tabor kolejowy. Inwestycje, potrzeby, realia" zwracali uwagę na możliwości, jakie otwiera nowa perspektywa środków unijnych i rządowy program rozwoju infrastruktury kolejowej. Większe prędkości poruszania się po kraju będą wymagały stosowania nowego sprzętu. Wymianę taboru wymusi także zmiana charakteru przewozów.
Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity, stwierdził, że wprowadzenie nowych pociągów Pendolino przyciągnęło nowych pasażerów także na linie, na których te pociągi nie jeżdżą. - Tegoroczny sierpień był najlepszy od 2010 roku - powiedział Leonkiewicz i przypomniał, że wówczas konkurencja dla kolei była znacznie mniejsza - obecnie lepsza jest sieć dróg i bogata oferta przewozów autobusowych. PKP Intercity kończy realizację największego w historii spółki programu inwestycyjnego o wartości 5 mld zł. Spółka co roku zwiększa prace eksploatacyjne o 20 proc., co powoduje, że potrzeby wciąż są duże. Zdaniem Leonkiewicza problemem jest jednak brak wypracowanego standardu, czemu nie sprzyjały zmiany właścicieli, brak polityki taborowej oraz przejmowanie taboru innych przewoźników.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Poprawa infrastruktury sprzyja unowocześnianiu taboru