Porr z najkorzystniejszą ofertą na obrotnicę w porcie w Gdyni

Porr z najkorzystniejszą ofertą na obrotnicę w porcie w Gdyni
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Oferta złożona przez Porr SA Warszawa została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na rozbudowę obrotnicy nr 2 w porcie w Gdyni - poinformował port na swojej stronie internetowej. Obrotnica ma być gotowa na początku 2018 roku.

Przedstawiciele portu w Gdyni od kilku lat podkreślają, że realizacja obrotnicy, która pozwala na obrócenie jednostki przed wejściem do portu, jest strategicznym przedsięwzięciem dla przyszłości firmy. Projekt zgłoszony został do dofinansowania unijnego z programu POIiŚ 2014-2020.

Oferta złożona przez Porr SA Warszawa otrzymała maksymalną ilość punktów, sto. Była oceniana pod względem ceny ofertowej brutto, terminu wykonania oraz doświadczenia zawodowego kierownika budowy. "Wykonawca Porr SA zobowiązał się wykonać przedmiot zamówienia za całkowitą cenę ryczałtową ponad 27,7 mln zł brutto, która była ceną najniższą spośród złożonych ofert" - poinformowano. Port planował wydać na realizację inwestycji ponad 41 mln zł brutto.

Wykonawca zaproponował rozbudowę obrotnicy w ciągu sześciu miesięcy oraz przedstawił doświadczenie zawodowe kierownika budowy pozwalające na przyznanie maksymalnej liczby punktów w tym kryterium.

Zamówienie dotyczące pierwszej fazy realizacji obrotnicy obejmuje przede wszystkim zburzenie pirsu nr 3 o długości 240 metrów (Nabrzeże Gościnne), które port kupił od stoczni Marynarki Wojennej w styczniu 2014 roku.

W przetargu nieograniczonym na wykonanie I fazy obrotnicy nr 2 swoje oferty, oprócz Porr SA złożyły cztery firmy (Strabag sp. z o.o., Energopol Szczecin SA, NDI SA Sopot, Korporacja Budowlana Doraco sp. z o.o.) oraz konsorcjum spółek Budimex i Mostostal Kraków.

Dyrektor ds. Infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) SA, Leszek Jurczyk na początku czerwca powiedział PAP, że liczy na podpisanie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie budowy w najbliższych miesiącach.

Zakłada się, że dzięki nowej obrotnicy do portu w Gdyni będą mogły wpływać statki o dł. do 400 m. Aktualnie mogą wpływać statki o maksymalnej długości ok. 320-330 metrów (masowce) i ok. 240 m (kontenerowce).

W latach 2018-2020 w porcie planowane jest poszerzenie do 280 m i pogłębienie do 17 m zewnętrznego toru podejściowego (realizowane przez Urząd Morski w Gdyni) oraz pogłębienie akwenów wewnątrz portu do 16 m, poszerzenie wejścia wewnętrznego portu do ok. 140 m i przebudowę nabrzeży przyległych do Kanału Portowego (realizowane przez ZMPG S.A.).

Aktualna Strategia rozwoju Portu Gdynia zakłada, że w roku 2027 zdolność przeładunkowa portu wyniesie ok. 44,5 mln ton, a przeładunki 32 mln ton, w tym 2/3 będą stanowiły przeładunki drobnicy skonteneryzowanej i ro-ro, a 1/3 ładunki masowe. W 2016 r. port przeładował 19,5 mln ton, o 7,4 proc. więcej niż w 2015 r.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Porr z najkorzystniejszą ofertą na obrotnicę w porcie w Gdyni

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!