Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Port Gdynia na plusie

Autor: Morza i Oceany
13-07-2011 08:49

- Problemem Gdyni nie jest zanurzenie, a długość statków, które muszą korzystać z obrotnicy wewnętrznej - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Mam za sobą półrocze. Jakie ono było dla Portu Gdynia pod względem przeładunków?
Janusz Jarosiński: - Pierwsze półrocze 2011 było bardzo pozytywne dla portu gdyńskiego. Wzrost przeładunków jest wyższy niż oczekiwany i, poza węglem, wszystkie grupy towarowe są „na plusie”. Szczególnie istotny jest prawie 30 % wzrost obrotów kontenerowych oraz większe ilości ładunków ro-ro. W maju odbył się chrzest statku Port Gdynia, a w czerwcu Stena Line wprowadziła na linię do Karlskrony dwie nowe, o wysokim standardzie, jednostki Stena Vision i Stena Spirit.

Czy realizacja tegorocznych inwestycji przebiega bez kłopotów?

- Rok 2011 jest bardziej okresem przygotowywania niż realizacji inwestycji. W chwili obecnej trwają prace projektowe, uzyskiwanie pozwoleń na budowę bądź przetargi związane z inwestycjami, które będą realizowane w latach 2012-2014 (m.in. przebudowa układu drogowo-kolejowego do wschodniej części portu, budowa nb. Bułgarskiego, budowa magazynu paszowego, budowa nowego magazynu w Centrum Logistycznym, przebudowa nb. Szwedzkiego, III i IV faza modernizacji terminalu Ro-ro. W czerwcu zostało oddane do użytku Centrum Serwisowe Rolls-Royce, a obecnie trwa realizacja 50 milionowego kontraktu (podpisany w styczniu br.) na przebudowę terminalu Ro-ro. W I półroczu zakończono i niemal w całości rozliczono pierwszy projekt unijny związany z pogłębieniem basenów portowych.

Bałtyckie Terminal Kontenerowy jest oczkiem w głowie Portu Gdynia. Czy w niedalekiej przyszłości będzie konkurował z DCT? Co jeszcze trzeba zrobić w tym temacie?

- Obroty kontenerowe portów Gdańska i Gdyni w I półroczu 2011 są do siebie zbliżone z niewielką przewagą Gdańska. Gdyńskie terminale kontenerowe obsługują większą ilość zawinięć statków i większą ilość armatorów bezpośrednio zawijających, Gdańsk może szczycić się bezpośrednimi zawinięciami Maersk z Dalekiego Wschodu. Problemem Gdyni nie jest zanurzenie, a długość statków, które muszą korzystać z obrotnicy wewnętrznej. Najbliższe lata to budowa nabrzeża Bułgarskiego z głębokością 13,5 m (docelowo 15,5 m) konsekwentna rozbudowa Centrum Logistycznego oraz rozpoczęcie modernizacji terminala kolejowego na zapleczu BCT. Realizacja tych inwestycji powinna pozytywnie wpływać na nasze relacje z armatorami, spedytorami i przeładowcami.

Czy Port Gdynia śledzi poczynania statku Port Gdynia? Czy już otrzymał Pan Prezes zaproszenie na popłynięcie w rejs?

- Cieszę się, iż Port Gdynia 8 lipca wypłynął w swój pierwszy rejs do Antwerpii. Będziemy obserwować trasę jaką będzie pokonywać i będziemy kibicować, by bezpiecznie dopływał do kolejnych portów osiągając pozytywne rezultaty ekonomiczne. Tegoroczny mój urlop jest już zaplanowany i nie będzie on niestety na „naszym” statku.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


41 024 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP