Port Lotniczy Balice poszuka inwestora

Port Lotniczy Balice poszuka inwestora
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Drugie lotnisko w Polsce ma być pierwsze w regionie

Jan Pamuła, jednogłośnie wybrany na prezesa portu lotniczego w Krakowie-Balicach, oficjalnie obejmie tę funkcję 28 czerwca. Rada nadzorcza nie miała wątpliwości — był najlepszym kandydatem. Paweł Łatacz, przewodniczący rady, podkreśla, że obok starannego wykształcenia duży wpływ na decyzję o wyborze miała wizja rozwoju portu, jaką Jan Pamuła zaprezentował w trakcie konkursu - pisze "Puls Biznesu".

W ciągu trzyletniej kadencji nowy szef chce uczynić z krakowskich Balic główne lotnisko regionu południowej Polski, Słowacji i Ukrainy. Ma w tym pomóc pozyskiwanie nowych przewoźników, lepsza oferta dla pasażerów biznesowych, dynamiczny marketing, a w przyszłości znalezienie inwestora.

— Nigdy nie pracowałem w branży lotniczej. Mam więc świeże podejście do tego, co i jak trzeba zmienić. Wzbogacę je o doświadczenie menedżerskie wyniesione m.in. z kierowania dużym bankiem (w przeszłości był wiceprezesem BPH — red.), gdzie łączy się zapewnienie optymalnych usług z wynikami finansowymi i podnoszeniem wartości —cytuje "Puls Biznesu" Jana Pamułę.

Pod jego rządami port w Krakowie ma przyciągać linie lotnicze m.in. mniejszymi opłatami lotniskowymi. — Kraków potrzebuje także turystów biznesowych. Mamy dobre ośrodki nauki, przemysł i rozwijający się biznes — dodaje Jan Pamuła.

Liczy na to, że w przyciągnięciu takich podróżnych pomoże mu strategia rozwoju miasta. Port czeka też prawdziwa rewolucja marketingowa. Pamuła nie wyklucza także pojawienia się w porcie inwestora. Na początek zapowiada w firmie audyt wewnętrzny, który pozwoli na oszacowanie pilnych zadań.

Włodzimierz Rydzkowski, ekspert ds. lotnictwa z Uniwersytetu Gdańskiego, uważa, że kluczowe dla Balic będzie pozyskanie przewoźnika na miarę utraconego Sky Europe, który założy tam bazę operacyjną - informuje "Puls Biznesu".

— Katowice mają większą dynamikę nie tylko dzięki marketingowi, ale głównie posadowieniu w porcie bazy Wizz Air. Pozyskanie takiego przewoźnika będzie jednak bardzo trudne. Nie da się też realizować poważnych inwestycji bez dużego kapitału. Taki może zapewnić tylko inwestor. Dlatego prywatyzacja portów regionalnych jest nieuchronna. Im wcześniej, tym lepiej — podsumowuje w dzienniku Włodzimierz Rydzkowski.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!