PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Poznań nie zdąży na Euro z tramwajami

Autor: Gazeta Wyborcza
04-09-2008 10:48

Poznań miał się pochwalić nowymi torowiskami i tramwajami, ale wygląda na to, że do Mistrzostw Europy nie powstaną ani przedłużenie PST do dworca PKP, ani tory na Zawady czy Franowo. Bo wszystkie projekty są w proszku.

Jeszcze kilka miesięcy temu rada miasta uchwaliła Wieloletni Program Inwestycyjny, który zakładał, że na Franowo tramwaje dojadą w 2010 r., na Dworzec Główny PKP w 2011 r., a na Zawady w 2012 - pisze poznańska "Gazeta Wyborcza". Wszystkie trasy miały być gotowe na Euro 2012. Ale już tydzień temu radni zatwierdzili proponowane przez prezydenta miasta zmiany w WPI. I teraz tory na Franowo mają powstać w latach 2011-12, a budowa trasy na Zawady i przedłużenia PST na peron siódmy dworca ma się rozpocząć dopiero w 2012 r. W tej sytuacji nie ma szans, żeby którakolwiek z tras była gotowa na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej.
- Urzędnicy tłumaczyli nam, że nie ma stuprocentowej pewności otrzymania dofinansowania z Unii Europejskiej na te inwestycje, dlatego na razie nie podjęto żadnych działań i wszystkie projekty przesunięto w WPI o rok - mówi radny Wojciech Majchrzycki, przewodniczący komisji budżetu i finansów oraz rozwoju gospodarczego w radzie miasta. - Ale na pewno moja komisja nie zostawi tak tej sprawy - dodaje.

Skąd wątpliwości urzędników, skoro pieniądze na inwestycje mamy zarezerwowane w Wielkopolskim Regionalnym Programie Operacyjnym? Radny Michał Grześ, przewodniczący komisji gospodarki komunalnej i polityki mieszkaniowej: - Ponoć istnieją obawy, że budowa nowych tras może być uznana za pomoc publiczną dla MPK. Urzędnicy mówili nam na komisji, że są też różne kłopoty z uzgodnieniami itp., oczywiście nie z ich winy. Ale moim zdaniem, miasto jest po prostu nieprzygotowane i teraz szuka jakiegoś wytłumaczenia.

Wiceprezydent Poznania Mirosław Kruszyński broni się, że miasto ma związane ręce: - Powołaliśmy właśnie Zarząd Transportu Miejskiego, a MPK stało się naszym wewnętrznym przewoźnikiem. Ciągle czekamy na nowe wytyczne Komisji Europejskiej co do tego, jak realizować projekty komunikacyjne, żeby nie narazić się na zarzut pomocy publicznej dla MPK. Przez to nie mamy też podpisanych umów o unijne dofinansowanie. Nie możemy wydawać pieniędzy, dopóki nie będziemy mieli pewności, że Komisja Europejska nie uzna tych wydatków za pomoc publiczną. Bo wtedy stracimy dotację - zastrzega Kruszyński.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

34 410 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

721 551 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 936 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP