XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Poznań-Piła: krótsza podróż pociągiem dzięki przebudowie trasy

Poznań-Piła: krótsza podróż pociągiem dzięki przebudowie trasy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W ramach przebudowy linii Poznań – Piła zmodernizowano dotąd 25 km jednego z dwóch torów i sieć trakcyjną między Poznaniem a Obornikami. Pod koniec 2019 roku podróż tą trasą skróci się o około 40 minut i potrwa ok. 80 minut.

  • Współfinansowana ze środków unijnych modernizacja linii o długości 94 kilometrów kosztować będzie 500 mln zł.
  • Modernizacja linii skróci obecny, ok. dwugodzinny czas przejazdu z Poznania do Piły o ok. 40 minut. Poprawi się też przepustowość linii.
  • Obecnie, w zależności od danego odcinka, prędkość pociągów wynosi od 50 do 100 km/h, a w niektórych miejscach zaledwie 30 km/h. Po zakończeniu inwestycji pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 120 km na godzinę.

Spółka PKP PLK podsumowała we wtorek pierwszy etap prac na odcinku Poznań - Oborniki Most. Prowadzone od września 2017 r. prace objęły perony oraz jeden z dwóch torów.

"Przebudowano perony od strony modernizowanego toru na stacjach i przystankach: Poznań Strzeszyn, Golęczewo, Chludowo. Trwają prace przy budowie peronów wyspowych w Wargowie i Złotnikach, gdzie obsługę podróżnych zapewniają tymczasowe perony. Z przejeżdżających pociągów widać też konstrukcje nowych przystanków: Poznań Podolany i Złotniki Grzybowe" - podała spółka.

W grudniu, po zakończeniu modernizacji toru, przywrócono jazdę dwutorową. Podczas prac przejazd pociągów odbywał się jednym torem.

Do marca 2018 r. układane będą kable telekomunikacyjne do nowego lokalnego centrum sterowania. W marcu rozpocznie się wymiana toru na jednotorowym odcinku Oborniki - Piła. Pasażerów przewozić będą w tym czasie autobusy. Linia Poznań - Piła na długości 59 km jest linią jednotorową i taki układ zostanie zachowany mimo modernizacji.

Modernizacja 94 kilometrowej linii skróci obecny, ok. dwugodzinny czas przejazdu z Poznania do Piły o ok. 40 minut. Poprawi się też przepustowość linii.

Obecnie, w zależności od danego odcinka, prędkość pociągów wynosi od 50 do 100 km/h, a w niektórych miejscach zaledwie 30 km/h. Po zakończeniu inwestycji pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 120 km na godzinę.

Wybudowane zostaną cztery przystanki: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo. Na trasie przebudowane zostaną też stacje i przystanki. Na stacjach w Chodzieży i Pile wyremontowane będą przejścia pod torami. Tunel w Pile będzie wyposażony w windy.

Wartość projektu to 500 mln zł, z czego 85 proc. pochodzi z dofinansowania ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Poznań-Piła: krótsza podróż pociągiem dzięki przebudowie trasy

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!