XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Prasa: KE zaskarży niemieckie myto dla aut osobowych

Prasa: KE zaskarży niemieckie myto dla aut osobowych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Komisja Europejska zaskarży do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej ze względu na dyskryminację cudzoziemców przepisy o mycie dla kierowców samochodów osobowych za przejazd po autostradach w Niemczech - poinformował w sobotę dziennik "Die Welt".

"Wdrożymy przeciwko Niemcom postępowanie o naruszenie traktatów w związku z mytem dla samochodów osobowych, ponieważ dyskryminuje ono kierowców zagranicznych i narusza tym samym unijne prawo" - powiedziało dziennikarzowi "Die Welt" dobrze poinformowane źródło w KE.

Anonimowy urzędnik unijny zwrócił uwagę, że KE wielokrotnie informowała stronę niemiecką o zastrzeżeniach wobec myta, jednak Berlin uchwalając ustawę nie uwzględnił unijnego stanowiska. Jak pisze "Die Welt", postępowanie może rozpocząć się przed przerwą wakacyjną w sierpniu. Działania KE uzależnione są od tego, kiedy prezydent Niemiec Joachim Gauck podpisze ustawę i kiedy zostanie ona opublikowana w dzienniku ustaw.

Bundesrat, druga izba niemieckiego parlamentu, zaaprobowała już uchwaloną w marcu przez Bundestag ustawę o mycie kończąc definitywnie prace nad tym projektem. Opłaty mają obowiązywać od przyszłego roku; dokładny termin nie został jeszcze podany.

Przyjęty głosami koalicji rządowej pakiet wprowadza myto dla wszystkich kierowców samochodów osobowych i pojazdów kempingowych korzystających z niemieckich autostrad i dróg krajowych. Kierowcy pojazdów zarejestrowanych w Niemczech dostaną pełną rekompensatę poprzez obniżkę podatku pojazdów drogowych.

Dla cudzoziemców opłaty wprowadzono tylko na autostradach, z innych dróg będą mogli nadal korzystać bezpłatnie. Mogą oni wybrać pomiędzy opłatą roczną, dwumiesięczną i 10-dniową. Myto za 10 dni wynosi - w zależności od pojemności silnika i wpływu na środowisko - od 5 do 15 euro; za dwa miesiące od 16 do 30 euro. Opłata roczna ma wynieść maksymalnie 130 euro. Niemieccy użytkownicy dróg płacą za cały rok.

Rząd Niemiec liczy na wpływy do budżetu w wysokości 500 mln euro rocznie. Uzyskane środki mają być przeznaczone w całości na infrastrukturę. Kierowcy samochodów ciężarowych płacą za przejazd po niemieckich autostradach od 2005 roku.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prasa: KE zaskarży niemieckie myto dla aut osobowych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!