PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prawie 0,5 mld zł na modernizację kolejowych przejazdów

Autor: PAP
23-11-2013 10:18
Prawie 0,5 mld zł na modernizację kolejowych przejazdów
Fot. PTWP

440 mln zł będzie kosztował program inwestycyjny obejmujący remont ponad 400 przejazdów kolejowo-drogowych - poinformował PAP rzecznik zarządzającej torami spółki PKP PLK Mirosław Siemeniec. Remonty obejmą m.in. wymianę nawierzchni czy sygnalizacji świetlnej.

Realizację tzw. programu przejazdowego zapowiedział ponad rok temu były minister transportu Sławomir Nowak. Modernizacje przejazdów, razem z rewitalizacjami linii i programem wymiany rozjazdów kolejowych miały być inwestycjami, które pomogą polskim kolejom wykorzystać pieniądze z funduszy unijnych.
Drugim powodem, dla którego ministerstwo wskazywało na konieczność remontów przejazdów jest bezpieczeństwo. W gestii zarządzającej torami PKP PLK jest ponad 13,8 tys. przejazdów kolejowych. Rocznie dochodzi na nich do blisko 250 wypadków, w których ginie średnio 38 osób, a 80 odnosi ciężkie obrażenia. Wypadki na przejazdach to blisko 40 proc. wszystkich wypadków, do których dochodzi na zarządzanej przez PKP PLK sieci kolejowej.

Do remontu wytypowano prawie 400 przejazdów, zlokalizowanych w całym kraju. Jak poinformował rzecznik, w ramach inwestycji zostanie zmodernizowanych przykładowo pięć przejazdów na linii z Warszawy do Białegostoku, sześć na linii z Tarnowskich Gór do Opola, natomiast na trasie z Koszalina do Goleniowa remont przejdą cztery przejazdy. Poza tym kolejarze modernizują przejazdy przy okazji dużych remontów linii, np. prowadzących z Wrocławia do Poznania, z Krakowa do Rzeszowa, czy z Częstochowy do Opola.

W ramach remontów na przejazdach będzie m.in. instalowana ostrzegająca kierowców samoczynna sygnalizacja, wymieniane mają być wyeksploatowane urządzenia rogatkowe, a nawierzchnia na torowisku i jezdni - naprawiona. Wszystkie prace mają zakończyć się w drugiej połowie 2015 roku.

Polskie przepisy określają sześć kategorii jednopoziomowych skrzyżowań dróg publicznych z torami kolejowymi. Kategoria przejazdu jest tym wyższa, im więcej pociągów i samochodów przez niego przejeżdża. Najwyższą kategorią jest "A", czyli przejazd z rogatkami lub bez, gdzie ruchem kierują pracownicy kolejowi. Najniższa kategoria przejazdu to "D", czyli przejazdy bez rogatek i półrogatek i bez samoczynnej sygnalizacji świetlnej. Kategorię "E" mają przejścia przez tory.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 188 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 594 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP