PKP PLK za prawie 8 mln zł przebudują tunel w stacji Zielona Góra. Istniejący tunel zostanie przedłużony z 20 m do ponad 44 m. Inwestycja ma zapewnić mieszkańcom i podróżnym wygodne i bezpieczne przejście między stacją i miastem.
- Przedłużenie i modernizacja tunelu w Zielonej Górze będzie kosztowała prawie 8 mln zł.
- Dzięki inwestycji nastąpi pełna integracja transportu kolejowego z miejskim transportem publicznym.
- Wykonawcą robót jest firma ALUSTA S.A. z Poznania.
Przedsięwzięcie jest częścią projektu poprawiającego obsługę na stacji i system komunikacji w mieście, realizowanego wspólnie z samorządem Zielonej Góry. Dzięki inwestycji nastąpi pełna integracja transportu kolejowego z miejskim transportem publicznym.
- Pasażerowie zyskają możliwość wygodnych przesiadek z pociągów do autobusów oraz wygodny tunel łączący dwie części Zielonej Góry - powiedział rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec.
Przedłużenie i modernizacja tunelu będzie kosztowała prawie 8 mln zł. Umowę na przebudowę tunelu PKP PLK podpisały w październiku. W listopadzie przyszłego roku z obiektu będą mogli korzystać podróżni i mieszkańcy - zapowiedział rzecznik PKP PLK.
Istniejący tunel zostanie przedłużony z 20 m do ponad 44 m. Zostaną wybudowane dwie pochylnie oraz winda osobowa, ułatwiająca dostęp dla osób z ograniczoną mobilnością, podróżnych z cięższym bagażem i rowerzystów. Zakres prac obejmuje także przebudowę odwodnienia tunelu. Wykonawcą robót jest firma ALUSTA S.A. z Poznania.
Rozbudowa tunelu wraz z wybudowaniem pochylni pieszo-rowerowych jest pierwszą częścią zamówienia. Do tego przebudowany zostanie wiadukt kolejowy i powstaną jednolite zadaszenia peronów, tunelu i dojść do peronów - tutaj w 80 proc. prace sfinansuje miasto, a w 20 proc. PLK.
Szacunkowa wartość wspólnej inwestycji wynosi ok. 18,5 mln zł. Pierwszą fazą realizacji będą prace projektowe. Roboty budowlane, związane z zamknięciami torowymi i zamknięciem ul. Batorego w rejonie wiaduktu, rozpoczną się w marcu przyszłego roku i potrwają do listopada.
Rzecznik przekazał, że po ukończeniu inwestycji podróżni na stacji w Zielonej Górze zyskają nowe, jednolite zadaszenie peronów oraz dojścia do centrum przesiadkowego. Natomiast przebudowany wiadukt nad ul. Batorego przestanie być "wąskim gardłem" w komunikacji miasta - zostanie poszerzony, umożliwiając dwukierunkowy ruch autobusów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Prawie 8 mln zł na przebudowę tunelu stacji kolejowej w Zielonej Górze