XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Prezentacja projektu przyszłego pociągu metra Ile de France

Prezentacja projektu przyszłego pociągu metra Ile de France
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W siedzibie głównej grupy Alstom w Saint-Ouen zaprezentowano dziś plan wnętrza przyszłych składów pociągów metra MP14, jakie zamówiła STIF, spółka organizująca i  finansująca usługi transportu publicznego w Ile-de-France dla mieszkańców regionu. Usługi przewozu będzie świadczyła Grupa RATP.

Umowę dostawy 217 pociągów MP14 w okresie 15 lat podpisano w ub. roku. Całkowita wartość umowy wyniesie ponad 2 miliardy euro. Zgodnie z harmonogramem, pierwsze składy mają od 2019 r. kursować na trasach w Ile-de-France.

Pierwsza zatwierdzona część kontraktu (35 składów pociągów) jest warta 520 mln euro i zostanie w 100 proc. sfinansowana przez STIF.

Pociągi będą użytkowane na 14. linii metra, w kierunku północnym od Paryża. Mają zwiększyć przepustowość linii (nowe 8-wagonowe składy zastąpią dotychczasowe pociągi składające się z 6 wagonów).

Pociągi metra MP14 będą jeździć na ogumionych kołach. Ich układ hamulcowy, w 100 proc. elektryczny, odzyskuje energię i oddaje ją z powrotem do sieci. Układ ten powoduje zmniejszenie zużycia energii przez pociągi oraz zanieczyszczeń powietrza o 20 proc. w stosunku do poprzednich pociągów metra na ogumionych kołach (MP05) oddanych do użytku w sieci.

Obszerne przedziały i siedzenia o kształcie bumeranga zwiększają płynność wejścia i wyjścia pasażerów, informuje producent.

MP14 są wyposażone w oświetlenie LED. Pociągi MP14 są również wyposażone w kompleksowy pokładowy monitoring wideo oraz system dynamicznego przekazywania informacji.

W roku finansowym 2015/16 Alstom odnotował sprzedaż 6,9 mld euro oraz zamówienia o wartości 10,6 mld euro.

Alstom, z siedzibą główną we Francji, jest obecny w ponad 60 krajach, zatrudniając dzisiaj 31 tys. pracowników.

W Polsce reprezentowany jest przez Alstom Konstal z siedzibą w Chorzowie - jednego z największych producentów taboru kolejowego dla europejskich operatorów oraz Centrum Serwisowe Pendolino w Warszawie. W Polsce zatrudnia ponad 1100 pracowników.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prezentacja projektu przyszłego pociągu metra Ile de France

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!