W siedzibie głównej grupy Alstom w Saint-Ouen zaprezentowano dziś plan wnętrza przyszłych składów pociągów metra MP14, jakie zamówiła STIF, spółka organizująca i finansująca usługi transportu publicznego w Ile-de-France dla mieszkańców regionu. Usługi przewozu będzie świadczyła Grupa RATP.
Pierwsza zatwierdzona część kontraktu (35 składów pociągów) jest warta 520 mln euro i zostanie w 100 proc. sfinansowana przez STIF.
Pociągi będą użytkowane na 14. linii metra, w kierunku północnym od Paryża. Mają zwiększyć przepustowość linii (nowe 8-wagonowe składy zastąpią dotychczasowe pociągi składające się z 6 wagonów).
Pociągi metra MP14 będą jeździć na ogumionych kołach. Ich układ hamulcowy, w 100 proc. elektryczny, odzyskuje energię i oddaje ją z powrotem do sieci. Układ ten powoduje zmniejszenie zużycia energii przez pociągi oraz zanieczyszczeń powietrza o 20 proc. w stosunku do poprzednich pociągów metra na ogumionych kołach (MP05) oddanych do użytku w sieci.
Obszerne przedziały i siedzenia o kształcie bumeranga zwiększają płynność wejścia i wyjścia pasażerów, informuje producent.
MP14 są wyposażone w oświetlenie LED. Pociągi MP14 są również wyposażone w kompleksowy pokładowy monitoring wideo oraz system dynamicznego przekazywania informacji.
W roku finansowym 2015/16 Alstom odnotował sprzedaż 6,9 mld euro oraz zamówienia o wartości 10,6 mld euro.
Alstom, z siedzibą główną we Francji, jest obecny w ponad 60 krajach, zatrudniając dzisiaj 31 tys. pracowników.
W Polsce reprezentowany jest przez Alstom Konstal z siedzibą w Chorzowie - jednego z największych producentów taboru kolejowego dla europejskich operatorów oraz Centrum Serwisowe Pendolino w Warszawie. W Polsce zatrudnia ponad 1100 pracowników.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Prezentacja projektu przyszłego pociągu metra Ile de France