PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes Kraków Airport: 8 mln pasażerów w 2030 r.

Autor: PRTL.pl
06-03-2016 15:28
Prezes Kraków Airport: 8 mln pasażerów w 2030 r.
Fot. PTWP (Paweł Pawłowski)

Strategia rozwoju krakowskiego lotniska zakłada różnorodność portfela przewoźników, dlatego rozmawiamy z liniami tradycyjnymi i niskokosztowymi - mówi prezes zarządu Kraków Airport im. Jana Pawła II dr Jan Pamuła. A plany lotnisko ma ambitne. Ruch na poziomie 8 milionów port ma osiągnąć około roku 2030

Marek Serafin, PRTL.pl: Jaka jest Pana ocena minionego roku, myślę tu przede wszystkim, o lotnisku krakowskim, ale również o całym polskim rynku lotniczym?  

- To był bardzo dobry rok zarówno dla krakowskiego lotniska jak i całej branży. Wszystkie porty odnotowały wzrosty, co oznacza że Polacy coraz chętniej latają, a linie lotnicze dostrzegają potencjał polskiego rynku otwierając nowe połączenia. Optymistyczne prognozy na ten rok dają nadzieję, że trend wzrostowy utrzyma się.

Dla Kraków Airport rok 2015 był rekordowy pod wieloma względami. Jako pierwsze lotnisko regionalne w Polsce przekroczyliśmy 4 miliony pasażerów obsłużonych w jednym roku. Końcowy wynik - 4,22 mln, 11% wzrostu - był lepszy niż nasze prognozy. Wzrost zanotowaliśmy także w liczbie operacji lotniczych.

W ubiegłym roku rozpoczęły operowanie z krakowskiego lotniska trzy duże, prestiżowe linie lotnicze - KLM, British Airways i Swiss International Air Lines, bardzo szybko osiągając znakomite wyniki. Ich obecność w Krakowie ma dla nas bardzo duże znaczenie. Ich sukces potwierdza, że jest u nas zapotrzebowanie na produkt dla klienta biznesowego. Jest to także element naszej strategii, stawiającej na dywersyfikację siatki połączeń i zrównoważony rozwój różnych segmentów rynku.

Dużym wydarzeniem było dla nas otwarcie nowej części terminalu. Ta nowa, przestronna przestrzeń była nam i naszym pasażerom bardzo potrzebna. Proces rozbudowy terminalu jeszcze się nie zakończył, ale standard obsługi pasażerów już teraz jest znacznie wyższy.

Wśród osiągnięć roku 2015 warto także wymienić zakończenie prac inwestycyjnych w strefie operacyjnej. Mamy większą płytę postojową, zmodernizowane wszystkie drogi kołowania. Współpraca z Max Boegl była bardzo efektywna, tempo prac imponujące.

A czemu możemy przypisać, tak znaczny wzrost dynamiki wzrostu ilości obsłużonych pasażerów, w porównaniu z latami ubiegłymi?

- Złożyło się na to kilka czynników. Wspomniałem już o otwarciu połączeń przez dużych przewoźników i ich bardzo dobrych wynikach. Wypełnienie na rejsach do Londynu Heathrow wyniosło 84%, w przypadku połączeń z Amsterdamem i Zurychem load factor przekraczał 90%.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


57 205 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 296 319 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 639 ofert w bazie

2 780 410 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP