Nasza grupa ma silną pozycję na niemieckim i wschodnim rynku żeglugi śródlądowej - mówi Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics.
- Konkurencję tę wygraliśmy dzięki pracowitości, elastyczności i rozwiązaniom organizacyjnym, co pozwoliło nam przejąć DB – podkreśla Nowik. - Nastąpiła wymiana doświadczeń, przejęliśmy też kulturę pracy od partnera niemieckiego, a wymieszanie tych doświadczeń skutkuje tym, że mamy bardzo dobrą, zyskowną firmę.
OT Logistics jest obecnie największym krajowym operatorem w portach morskich. W krajowych portach widzi dużą dynamikę wzrostu przeładunków towarów rolnych i w tym też kierunku zarząd będzie realizować kolejne projekty.
- Naszym celem jest też rozwijanie śródlądowego połączenia Morze Bałtyckie – Morze Adriatyckie – podkreśla Nowik. - Ważnym krokiem było nabycie przez OT Logistics w ubiegłym roku 22 proc. udziałów w porcie Rijeka.
Spółka chce ten korytarz wydłużyć od krajów skandynawskich i na Bliski Wschód, dodaje prezes. Ostatnio bardzo ciekawym rynkiem do włączenia w ten układ stał się Iran.