Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes PKP Intercity złożył rezygnację

Autor: PAP
09-03-2016 17:48 |  aktualizacja: 09-03-2016 19:21
Prezes PKP Intercity złożył rezygnację
Fot. PTWP (Eliza Madej)

Prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz oraz Magdalena Zajączkowska-Ejsymont, członek zarządu ds. finansowych, złożyli rezygnacje z pełnionych funkcji. W zarządzie spółki został Piotr Rybotycki, odpowiedzialny za sprawy operacyjne.

Leonkiewicz i Zajączkowska-Ejsymont o zakończeniu pracy w PKP Intercity poinformowali we wspólnym oświadczeniu, nie podali jednak przyczyn rezygnacji.

"Dzisiaj kończymy naszą współpracę z PKP Intercity. Okres ostatnich kilkunastu miesięcy w spółce, a więc okres, w którym mieliśmy ogromną przyjemność sprawować funkcję w zarządzie spółki, był czasem zmian w PKP Intercity. Wierzymy, że był to czas przełomu w historii spółki" - napisali w przesłanym mediom w środę oświadczeniu.

Jak wskazali, gdy przychodzili do spółki z początkiem 2015 r., musieli "zmierzyć się z wieloma wyzwaniami".

"Usłyszeliśmy, że brakuje taboru, brakuje ludzi, nie będziemy w stanie obsłużyć ruchu w wakacje, główne projekty inwestycyjne w nowy tabor są opóźnione i najpewniej nie uda się ich zrealizować, a strata netto za 2015 r. osiągnie wartość trzycyfrową" - wskazali. Dodali, że spółka borykała się z ogromną liczbą nierozpatrzonych reklamacji, "krytykowane Pendolino notowało niskie frekwencje", a liczba przewiezionych pasażerów osiągnęła "historyczne dno".

Leonkiewicz i Zajączkowska-Ejsymont podkreślają, że przede wszystkim dzięki ciężkiej pracy i zaangażowaniu wszystkich pracowników PKP Intercity udało się "stawić czoła wyzwaniom".

Wśród osiągnięć wymieniają m.in. wprowadzenie wielu nowych ofert biletowych, poprawienie systemu sprzedaży, "dzięki czemu dziś przez internet można kupić bilety okresowe, bilety weekendowe czy bilety na rower, a także wymienić bilet bez konieczności składania reklamacji".

Za swój sukces uważają też uporanie się z dużą ilością przeterminowanych reklamacji, zatrudnienie i wyszkolenie kilkuset nowych pracowników, drużyn konduktorskich, dzięki czemu - jak wskazują - znacznie podniósł się standard i poziom obsługi pasażerów.

"Najważniejszym jednak osiągnięciem jest powrót pasażerów do PKP Intercity. W 2015 r. przewieźliśmy ponad 31 mln pasażerów, co było wynikiem o ponad 5,5 mln lepszym niż w 2014 r. " - podkreślili.

Dodali, że początek br. wskazuje, iż dynamika wzrostu liczby pasażerów oraz przychodów ze sprzedaży biletów utrzymuje się na wysokim poziomie - 30 proc. "Co wskazuje, że cel - przewiezienie ponad 37 mln pasażerów w całym roku (2016 r. - PAP), powinien zostać osiągnięty" - zaznaczyli.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 241 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 324 824 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 638 ofert w bazie

2 773 567 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

    partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP