Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes Ryanaira ostrzega przed problemami w ruchu lotniczym po Brexicie

Autor: PRTL.pl
13-08-2017 14:53
Prezes Ryanaira ostrzega przed problemami w ruchu lotniczym po Brexicie
Fot. mat. pras.

Prezes Michael O`Leary ostrzega przed skutkami braku porozumienia w sprawie ruchu lotniczego po Brexicie. W jego opinii niezakończenie negocjacji ws Brexitu do września 2018 r. może spowodować zawieszenie lotów z Unii Europejskiej do Wielkiej Brytanii.

Jego zdaniem utrudnienia w podróżach pasażerów nastąpią nieodwołanie, jeżeli do września 2018 nie dojdzie do porozumienia między Londynem i Brukselą. Bez nowego porozumienia o otwartym niebie przewoźnicy nie będą mieli podstaw prawnych do przewożenia pasażerów z Unii Europejskiej do Wielkiej Brytanii. Dlatego konieczne jest przyjęcie przejściowego porozumienia, które pozwoli na uniknięcie problemów po opuszczeniu przez Wielką Brytanię Wspólnoty z końcem marca 2019 r.
 Jak podkreśla prezes O`Leary linie lotnicze potrzebują co najmniej kilku miesięcy na przygotowanie siatki połączeń na kolejny sezon. Linie lotnicze muszą wiedzieć co będzie po Brexicie już we wrześniu 2018, ponieważ przewoźnicy publikują swoje rozkłady lotów na rok naprzód. Jesień 2018 roku będzie ostatnim dostępnym terminem jakichkolwiek zmian.

W opinii prezesa Ryanaira główne europejskie linie lotnicze w Europie kontynentalnej aktywnie lobbują swoje rządy, aby nowe regulacje prawne, które po BREX-cie zastąpią zasady otwartego nieba, były dla Wielkiej Brytanii „twarde”. W przypadku wystąpienia poważnych zakłóceń, straty poniesione przez linie europejskie byłyby znacznie mniejsze, niż przewoźników brytyjskich linii oraz Ryanaira, z uwagi na wielkość jego siatki połączeń między Wielką Brytanią i resztą Europy. 

W ciągu ostatniego roku Ryanair wielkokrotnie ostrzegał przed scenariuszem, w którym wszystkie połączenia między Wielką Brytanią i Europą po Brexicie są zawieszone przez tygodnie, a nawet miesiące, ponieważ loty nie będą objęte już traktatem międzynarodowym.

O`Leary stwierdził, iż widział dokument przygotowany przez linie lotnicze z EU, w którym, między innymi, wyrażono oczekiwanie, iż również po opuszczeniu EU przez UK kwestie prawne będą pod jurysdykcją Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.

W opinii Air France – KLM zarzuty Ryanair nie odzwierciedlają rzeczywistości, a jedna ze stron nie może żądać bardziej korzystnych zasad, niż te, które mają zastosowanie wobec przewoźników w Europie. Chodzi tu, na przykład o prawa pasażerów czy też kwestie ochrony środowiska.

 AF/KL stoją na stanowisku, że Wielka Brytania i UE powinny wypracować ofertę sprawiedliwą dla obu stron, a nie bardziej korzystną dla przewoźników z Wielkiej Brytanii. Lufthansa i SAS nie przedstawiły do tej pory swoich stanowisk.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 273 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP