Prezes Trans Polonii: rozglądamy się za przejęciem spółki kolejowej

Prezes Trans Polonii: rozglądamy się za przejęciem spółki kolejowej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Z powodów wymogów rynku, w przewozach płynnych ładunków chemicznych systematycznie zwiększa się rola przewoźników drogowych, a kolej pozostaje przy realizacji przewozu dużych wolumenów. My jednak nie wykluczamy nabycia w przyszłości spółki transportu intermodalnego, lecz nie w Polsce - mówi Dariusz Cegielski, prezes Grupy Kapitałowej Trans Polonia.

Zarząd poinformował o dużych inwestycjach w rozwój floty. Czy ma to związek z rosnącym popytem na usługi za granicą?


- Przychody z transportu międzynarodowego, szczególnie surowców chemicznych, rosną bardzo dynamicznie, w ub. roku o 30 proc. rok do roku. Chcąc utrzymać ten trend, musimy wzmocnić nasz tabor.

W latach 2018-20 planujemy zrealizować program inwestycyjny zakupu jednostek do przewozu ładunków płynnych. Jego wartość ma wynieść 62 mln zł.

W istocie, z powodu konieczności wyprzedzających zamówień (czas dostawy specjalistycznych cystern waha się od 9 do 12 miesięcy), rozpoczniemy go jeszcze w tym roku, aby otrzymać pierwsze ciężarówki w 2018 roku.

W Polsce nie ma producentów takiego specjalistycznego taboru?


- Nie, jeśli bierzemy pod uwagę przewozy płynnych surowców chemicznych. Do tego celu kupujemy cysterny marki LAG, zaliczanej do światowych liderów tego segmentu.

W skład naszego taboru wchodzą ciągniki marki Volvo i Renault, natomiast w przewozach krajowych paliw płynnych i LPG korzystamy w głównej mierze z naczep własnej produkcji, którą realizujemy w oparciu o homologację uzyskaną w 2014 roku.

Wytwarzamy je w Płocku, gdzie zatrudniamy wykwalifikowanych specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w produkcji, naprawach oraz przeglądach technicznych. Nasze naczepy spełniają wszelkie wymogi stawiane sprzętowi wykorzystywanemu do przewozu materiałów niebezpiecznych (ADR).

Zarząd rozważa wejście na rynek kolejowy?


- W biznesie nigdy nie wolno mówić nigdy. Nie wiadomo, jak rynek będzie się kształtował, zawsze może pojawić się ciekawy cel do przejęcia, dlatego jesteśmy na to otwarci i całkowicie nie wykluczamy takiej opcji.

W pozostałej części artykułu

  • Dlaczego transport samochodowy wygrywa z koleją?
  • Jak przebiegało przejęcie przez Trans Polonię spółki Orlen Transport?
  • Na czym polegało porozumienie ze związkami zawodowymi?
  • Czy dla Trans Polonii groźne są administracyjne bariery tworzone na Zachodzie?
  • Jak kierowcy dają sobie radę z testami językowymi?
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

SPÓŁKI

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Prezes Trans Polonii: rozglądamy się za przejęciem spółki kolejowej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!