Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia: nowoczesny port to port ciągle inwestujący

Autor: Morza i Oceany
30-12-2010 07:38

Zarząd Portu bazuje na znakomitych fachowcach, którzy przez lata budują pozycję portu i konsekwentnie realizują strategię, którą wcześniej sami tworzyli - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, oceniając miniony rok.

Za kilka dni powitamy nowy rok Jaki będzie on dla Portu Gdynia ?
- Mam nadzieję, iż będzie to kolejny dobry rok. W 2010 obroty ładunkowe wzrosły w wielu portach (w tym w Gdyni) i sądzę, iż również 2011 przyniesie nam nieco więcej drobnicy (kontenery, ro-ro, promy) i zboża. Może uda się przekroczyć 15 mln ton. Rozpoczęcie dużych inwestycji spowoduje iż, szczególnie w I półroczu, będzie dużo wyburzeń, by w tym miejscu powstały nowe, bardziej funkcjonalne obiekty. Zrobimy następny krok, a może dwa w kierunku pełnej prywatyzacji sfery eksploatacyjnej.

W czym tkwią dotychczasowe osiągnięcia Portu Gdynia ?

- Zarząd Portu bazuje na znakomitych fachowcach, którzy przez lata budują pozycję portu i konsekwentnie realizują strategię, którą wcześniej sami tworzyli. Zmiany do strategii wprowadzane są na bieżąco i odpowiadają długofalowym potrzebom rynku. Udaje nam się pozyskiwać poprzez inwestycje i prywatyzację nowych partnerów biznesowych, z którymi wspólnie budujemy przyszłość nowych firm i rozwijamy port. W odpowiednim momencie położyliśmy właściwy nacisk na infrastrukturę dostępu i to teraz będzie procentować.

Z roku na rok Port Gdynia pięknieje i jednocześnie wzbogaca się o nowe inwestycje. Zmusza oczywiście do tego zmieniający się rynek towarów i coraz to nowocześniejsze porty w Europie czy na świecie. Czy ta linia zostanie nadal kontynuowana ?

- Nowoczesny port to port ciągle inwestujący. Sukcesem Gdyni jest to, iż wszystkie inwestycje zostały głęboko przemyślane i realizowane w dobrym momencie. Teraz, dodatkowo, sięgamy po pieniądze unijne i dalej będziemy modernizować ro-ro (umowa o wartości ponad 50 mln zł zostanie podpisana 05.01.2011), nabrzeże Szwedzkie, projektować nowe magazyny w Centrum Logistycznym i przystąpimy do budowy nabrzeża Bułgarskiego.

Jakie towary najczęściej odbiera i wysyła Port Gdynia ?

- Gdynia stała się najważniejszym polskim portem drobnicowym i tą pozycję chcemy utrzymać. Zamiast dominującej kiedyś drobnicy konwencjonalnej będą kontenery i ruch ro-ro czyli nowoczesne technologie. Port Gdynia to przede wszystkim linie regularne i oby w następnych latach było ich jak najwięcej.

Ubiegły rok pod względem wyników finansowych i przeładunkowych był imponujący, mówi się, że podobne liczby będą za miniony rok. Jednym słowem firma ma się dobrze…

- Wyniki roku 2010 są lepsze od zakładanych, co sprawia, iż z dużym spokojem możemy planować następne inwestycje. Obroty ładunkowe są trzecimi w historii portu, a prawie 40 mln zysku mówi samo za siebie.

Czy Pan Prezes ma jakieś szczególne życzenia na 2011 rok w sferze zawodowej i rodzinnej ?

- Życzę naszym partnerom biznesowym, czytelnikom i pracownikom portu, by rodzinnie był to dla nich dobry, spokojny rok, a zawodowo by udało się zrealizować wielkie plany i maleńkie zamierzenia, które często przynoszą nam tak wiele radości. Kolegom z Gdańska i Szczecina-Świnoujścia dalszych sukcesów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 273 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP