Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Próbny transport węgla barkami do Wrocławia

Autor: wnp.pl (Piotr Stefaniak)
13-07-2017 12:21
Próbny transport węgla barkami do Wrocławia
fot. PTWP

Grupa Kapitałowa OT Logistics, operator m.in. żeglugi śródlądowej, zamierza wznowić transport węgla ze śląskich kopalni do firmy energetycznej Kogeneracja Wrocław.

Pierwszy, próbny transport trzema barkami – łącznie 2 tysięcy ton węgla - na trasie Port Gliwice – Wrocław zaplanowano uruchomić w połowie lipca. Barki mają do pokonania dystans ok. 200 km przez Kanał Śląski i Odrę, a rejs ten wymaga przepłynięcia przez 27 śluz.
Będzie to zarazem wznowienie przewozu rzecznego na tej trasie, po kilku latach przerwy.

Do portu węgiel zostanie dostarczony z kopalni Sośnica pociągami składającymi się z 40 wagonów specjalnej serii Fas.

Przeładunkiem z wagonów na barki zajmie się, na zlecenie OT Logistics, Śląskie Centrum Logistyki.

Jeśli rejs nie napotka przeszkód na drodze wodnej, OT Logistics planuje transportować do Wrocławia 20 tys. ton węgla miesięcznie do końca roku.

- Wznowienie transportu węgla Odrzańską Drogą Wodną można traktować jako symbol nadchodzących zmian w żegludze rzecznej w Polsce - powiedział Andrzej Klimek, wiceprezes zarządu oraz dyrektor Dywizji Żeglugi Śródlądowej OT Logistics. - Liczymy na to, że w pierwszej kolejności komercyjne rejsy wrócą na Górną Odrę.

Jak dodał, spółka liczy na powodzenie rządowych planów udrożnienia Odrzańskiej Drogi Wodnej oraz przywrócenia najważniejszym polskim rzekom ich funkcji transportowej.

- Ze swojej strony grupa OT Logistics jest gotowa wspierać polską logistykę poprzez znaczne zwiększenie wolumenu towarów transportowanych rzekami – dodał Andrzej Klimek.

Przypomnijmy, że inwestycje planowane przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej i określone w „Założeniach do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-20 z perspektywą do 2030” mają na celu m. in. osiągnięcie międzynarodowej klasy żeglowności na Odrzańskiej Drodze Wodnej oraz włączenie jej w sieć europejskich dróg wodnych.

Dodatkowo, Polska zobowiązała się poprzez przystąpienie do ONZ-owskiej konwencji AGN do dostosowania głównych dróg wodnych do IV klasy żeglowności.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 917 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP