Umowę na świadczenie w latach 2007-2010 regionalnych przewozów kolejowych na liniach niezelektryfikowanych podpisały 9 sierpnia władze województwa kujawsko-pomorskiego i polsko-brytyjskiego konsorcjum PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska.
- Wiem, że patrzy na nas cała Polska. Dokonujemy pewnego przełomu, eksperymentujemy, ale inaczej nie można było postąpić w sytuacji, kiedy byliśmy wciąż szantażowani nieuzasadnionymi warunkami, które musieliśmy spełnić, aby pociągi woziły pasażerów po naszym regionie - powiedział marszałek województwa Piotr Całbecki.
John Rimmington, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Europie Środkowej i Wschodniej Grupy Arriva podkreślił, że celem konsorcjum jest świadczenie usług o wysokiej jakości.
Z analiz Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego wynika, że wybrana oferta PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska pozwoli w ciągu trzech lat zaoszczędzić 30 mln zł w stosunku do kwoty proponowanej przez PKP Przewozy Regionalne.
Nowy przewoźnik wyjedzie na szlaki 9 grudnia. Do jego dyspozycji jest 13 szynobusów, które w ostatnich latach zakupiło województwo kujawsko-pomorskie.
Usługi, które będzie świadczyć polsko-brytyjskie konsorcjum, stanowią jeden z trzech segmentów przewozów kolejowych w regionie. Na pozostałe ogłoszono ponownie przetarg. Pierwszy, do którego zgłosiły się PKP Przewozy Regionalne, unieważniono.
PCC Rail SA z Jaworzna (woj. śląskie), należąca do światowego holdingu PCC Rail, jest 2. pod względem wielkości przewozów towarów prywatnym przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Od grudnia 2006 r. współpracuje z brytyjską firmą Arriva PLC, jedną z największych firm transportu publicznego w Europie, która rocznie przewozi około miliarda pasażerów na liniach autokarowych i kolejowych w ośmiu krajach: Wielkiej Brytanii, Danii, Niemczech, Holandii, Włoszech, Portugalii, Hiszpanii i Szwecji
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Prywatny przewoźnik na kujawsko-pomorskich torach