Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przed Euro 2012 polskie lotniska inwestują w terminale

Autor: PAP
19-04-2008 07:34

Lotniska w miastach które organizować będą Euro 2012 przygotowują się do obsługi większej liczby pasażerów. Inwestują w nowe terminale, te już istniejące będą modernizowane.

Lotnisko na warszawskim Okęciu może obsługiwać maksymalnie 36 startów i lądowań na godzinę, a inwestycje warte 40 mln zł mają podnieść te możliwości do nie mniej niż 42 operacji na godzinę.
Od czerwca 2010 roku pasażerowie mają dojechać na Okęcie koleją z centrum Warszawy - w tym terminie ma być oddana stacja kolejowa na Okęciu. Pociąg będzie się zatrzymywał na dwóch dodatkowych stacjach, które mają być oddane do użytku w czerwcu 2008 roku: Aleje Jerozolimskie i Żwirki Wigury.

Do roku 2012 połączenie to zostanie przedłużone do lotniska w Modlinie. Czas przejazdu z centrum na Okęcie to około 20 minut, a przejazd między Modlinem a Okęciem potrwa około godziny.

Na warszawskim lotnisku oddano do użytku Terminal 2. Dzięki nowemu terminalowi z warszawskiego lotniska będzie mogło skorzystać 12 mln pasażerów rocznie, czyli ponad dwa razy więcej niż ze "starego" Terminalu 1.

Terminal 2 oddawano do użytku etapami, najpierw oddano halę przylotów, potem stopniowo uruchamiano halę odlotów. 30 marca uroczyście otwarto część terminalu przeznaczoną dla obsługi pasażerów udających się do krajów objętych porozumieniem z Schengen. Podróżni ci nie muszą przechodzić przez kontrolę paszportową.

Inwestycją związaną z EURO jest też modernizacja gdańskiego lotniska, polegająca na budowie drugiego terminalu pasażerskiego za 38 milionów euro, budowie nowej drogi kołowania i miejsc postojowych dla samolotów - powiedział PAP rzecznik projektu Euro 2012 w Gdańsku Michał Brandt.

Wyjaśnił, że budowa nowego terminalu na lotnisku im. Lecha Wałęsy w Gdańsku - Rębiechowie pozwoli zwiększyć liczbę obsługiwanych pasażerów z możliwych 2,5 mln obecnie do 5,5 mln pasażerów rocznie.

Trwa rozbudowa portu lotniczego Poznań-Ławica. Planowana jest m.in. rozbudowa terminalu pasażerskiego. Do 2012 roku potrwa też rozbudowa miejsc postojowych dla samolotów, modernizacja drogi startowej, budowa równoległej drogi kołowania i szybkich ścieżek zejścia z pasa lotniska.

W marcu tego roku zakończona została inwestycja dostosowania terminalu do wymogów z Schengen.

We Wrocławiu niespodziewanie dla samorządowców pojawił się problem z budową nowego, wartego ok. 750 mln zł terminalu lotniczego. - Mamy projekt, mamy pieniądze, ale pojawił się problem związany z własnością terenów, na których miałby stanąć terminal. Teraz prawnicy rozstrzygną, czy lepiej przesunąć terminal, czy wykupić te grunty - powiedział dyrektor departamentu spraw społecznych w urzędu miejskiego we Wrocławiu Michał Janicki.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 273 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP