PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przejęcie CTL zmoblizowało konkurencję

Autor: Gazeta Prawna
05-12-2007 08:40
Przejęcie CTL zmoblizowało konkurencję

PCC Rail rozpoczyna poszukiwania inwestora finansowego. Chce i musi dotrzymać kroku CTL, największemu konkurentowi, którego dofinansuje fundusz Bridgepoint.

Wejście funduszu private equity Bridgepoint do największej prywatnej firmy kolejowej CTL Logistics błyskawicznie zmobilizowało pozostałych przewoźników towarów. Jak się dowiedziała "Gazeta Prawna" poszukiwanie inwestora rozpoczyna właśnie spółka PCC Rail, drugi co do wielkości prywatny przewoźnik kolejowy. PCC chciałaby pójść śladem największego konkurenta - także jest zainteresowana pozyskaniem partnera finansowego.
W PCC nie potwierdzono informacji dziennika. - Nic mi o tym nie wiadomo, odpowiadam za inne sprawy - mówi upoważniony do rozmowy Piotr Rybotycki, dyrektor ds. rozwoju PCC.

Jednak zdaniem ekspertów PCC nie ma wyjścia - musi znaleźć partnera, aby utrzymać tempo rozwoju i nie dać się zdominować firmie CTL. A gra idzie o udziały w rynku wartym około 7 mld zł, który każdego roku rośnie o 7-8 proc.

We wrześniu PCC przejęła mniejszego gracza: PTKiGK Rybnik. To pozwoliło jej zmniejszyć dystans do lidera - do CTL należy ok. 5,5 proc. rynku, do PCC (razem z Rybnikiem) około 4,4 proc. Obie firmy biorą udział w negocjacjach w sprawie przejęcia PTK Holding z Zabrza. Po wejściu inwestora z dużym kapitałem karta przetargowa CTL zwiększyła wartość - wyjaśnia dziennik.

Bez zastrzyku z zewnątrz firmy w tej branży mają bardzo ograniczone możliwości inwestowania. - Wojna cenowa tak obniżyła marże, że zyski nie wystarczą na pokrycie wydatków na lokomotywy czy wagony. Możliwości kredytowe też się wyczerpują. Przewoźnicy potrzebują nowej formy dofinansowania - przyznaje w "GP" Adrian Furgalski z ZDG Tor.

Bridgepoint może zwiększyć kapitał na inwestycje CTL nawet do 500 mln zł. Dla funduszy inwestycyjnych sektor kolejowy zyskuje na atrakcyjności. Ich następnym krokiem będzie za kilka lat sprzedaż przewoźników firmom z branży. Wtedy w kolejce ustawią się zagraniczni giganci, jak Deutsche Bahn i Rosyjskie Koleje Żelazne, które teraz przegrały z Bridgepoint w wyścigu o CTL.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 863 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

798 535 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP