Od połowy listopada tego roku w 450 sklepach sieci Żabka i Freshmarket w Warszawie i wybranych miejscowościach na Mazowszu będzie można odebrać przesyłki kurierskie wysłane za pośrednictwem Poczty Polskiej. Docelowo będzie można je odebrać w 4,7 tys. punktów w całym kraju.
- Poczta Polska w ciągu pięciu lat spółka chce podwoić przychody z obszaru kuriersko-paczkowego.
- Dzięki współpracy z sieciami sklepów Żabka i Freshmarket spółka zyska ponad 4,7 tys. punktów odbioru w atrakcyjnych dla klientów lokalizacjach, otwartych w godz. 6-23.
- Prognozujemy wzrost naszych usług kurierskich na poziomie 15-20 proc. wobec 10-proc. zwyżek prognozowanych dla rodzimego rynku - poinformowała firma.
Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży ocenił, że dzięki współpracy z sieciami sklepów Żabka i Freshmarket spółka zyska ponad 4,7 tys. punktów odbioru w atrakcyjnych dla klientów lokalizacjach, otwartych w godz. 6-23.
- To duże udogodnienie dla naszych klientów tym bardziej, że sklepy Żabka i Freshmarket są zazwyczaj bardzo dobrze zlokalizowane, co dodatkowo przyspieszy proces odbioru paczki - dodał.
Poczta przypomniała, że przesyłki kurierskie można już odbierać m.in. na stacjach Orlenu, kioskach RUCH-u. Dzięki poszerzeniu o sieci sklepów Żabka i Freshmarket liczba punktów odbioru ma wzrosnąć do ponad 11 tys.
Ubiegły rok był pierwszym w historii, w którym segment przesyłek kurierskich osiągnął największy udział w ogólnej wartości rynku usług pocztowych. Wynika to m.in. z dynamicznego rozwoju sektora e-commerce oraz silnej konkurencji ze strony operatorów pocztowych - zaznaczyła Poczta Polska.
Firma tłumaczy, że kupując w internecie i wybierając formę dostawy "Poczta Polska - Odbiór w Punkcie", klient otrzymuje możliwość odbioru przesyłki z wybranego sklepu Żabka lub Freshmarket. Gdy przesyłka trafi do wybranego przez kupującego sklepu, klient otrzyma powiadomienie SMS-em o numerze paczki oraz adresie i kodzie odbioru.
Spółka poinformowała, że choć największym zainteresowaniem klientów cieszy się nadal możliwość odebrania przesyłek w placówkach pocztowych, to coraz większą popularność zyskuje możliwość ich odbioru na stacjach benzynowych Orlenu, które w większości czynne są całą dobę. Popularność zyskują też kioski RUCH-u, z których 98 proc. czynnych jest w sobotę, a blisko 20 proc. też w niedzielę.
Poczta Polska jest największą firmą dystrybucyjno-logistyczną w kraju. Z przeprowadzonych badań wynika, że spółka jest na pierwszym miejscu jako najczęściej wybierany dostawca kupionego w e-sklepach towaru - 55 proc. badanych sklepów wskazuje, że z usług kurierskich i paczkowych Poczty Polskiej korzysta najwięcej klientów.
W 2016 r. Poczta dostarczyła ponad 65 mln paczek - w ciągu pięciu lat prognozowany jest wzrost ich wolumenu do 110 mln sztuk rocznie. Równolegle maleć będzie liczba tradycyjnych listów z 1,87 mld w ubiegłym roku do 1,5 mld w 2021 r.
Plany poczty zakładają, że stanie się ona firmą o zasięgu międzynarodowym, operatorem logistycznym koordynującym handel między Chinami i innymi państwami Azji a Europą.
Właścicielem Poczty Polskiej w 100 proc. jest Skarb Państwa.