Jesienią może rozpocząć się budowa S3 od Szczecina do Pyrzyc. GDDKiA zdecydowała się na kontrakt o wiele droższy niż zakładał kosztorys.
Kosztorys inwestorski zakładał, że odcinek nowej, ekspresowej drogi S3 między węzłami Szczecin-Klucz i Pyrzyce będzie kosztował 516,4 mln zł. Gdy 12 czerwca w centrali Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto oferty na budowę drogi, zapanowała konsternacja. Najtańsza była o 150 mln zł droższa niż kosztorys. Najdroższa opiewała na kwotę ponad miliarda zł.
W czwartek w południe Andrzej Mrugasiewicz, z biura prasowego GDDKiA, był ostrożny: - Wiem jaka jest decyzja, musi ją jeszcze podpisać zastępca dyrektora generalnego Janusz Koper.
Później już nie było tajemnicy. Jak poinformował Mrugasiewicz, przetarg wygrało konsorcjum, na czele którego stoi firma Hermann Kirchner. Wraz z Kirchnerem drogę miałyby zbudować niemieckie Max Bögl i Josef Möbius Bau oraz szczeciński Energopol. Za 28,2 km drogi ekspresowej S3 od Szczecina do węzła Pyrzyce zainkasują 666 mln 986,5 tys. zł.
Kirchner w regionie znany jest jako wykonawca budowanej obecnie obwodnicy Międzyzdrojów.
Droga S3 ma powstać w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy pomiędzy GDDKiA i wykonawcami (to zaś powinno nastąpić w ciągu 30 dni). Otwarcie ofert w przetargach na dwa kolejne etapy: Pyrzyce Myślibórz i Myślibórz - Gorzów Północ przesunięto na koniec przyszłego tygodnia.