W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy port Ningbo - Zhoushan we wschodnich Chinach (prowincja Zhejiang) obsłużył 14,8 mln TEU (ładunków w kontenerach 20. stopowych), o 12 proc. więcej niż w 2013 roku.
Jak ocenia Shippingazette, port w Ningbo jest na dobrej drodze, aby w całym 2014 roku utrzymać piątą pozycję.
W grupie Top-10 największych terminali kontenerowych na świecie nadal jest aż osiem z Chin (włączając Szanghaj i Hongkong), w tym zajmują one obecnie pięć pierwszych miejsc.
Według danych za 2013 rok, największym portem z terminalami kontenerowymi był Szanghaj (przeładował 33,6 mln TEU), przed Singapurem (32,6 mln TEU), Shenzen (23,3 mln TEU) i Hongkongiem (22,3 mln TEU, niegdyś największym na świecie).
W pierwszej dziesiątce uplasowały się jeszcze tylko wspomniany port Busan oraz w Dubaju (10 miejsce), który zepchnął z tego miejsca największy w Europie port z terminalami - w Rotterdamie (11,6 mln TEU).
Po ośmiu miesiącach 2014 roku, prawdopodobnie nastąpiła zmiana pozycji wśród chińskich terminali – na drugie miejsce awansował port w Shenzhen.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Przetasowana wśród największych portów kontenerowych