Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przewoźnicy potrzebują więcej taboru

Autor: Gazeta Prawna
28-11-2007 09:53
Przewoźnicy potrzebują więcej taboru

Branża transportowa przeżywa okres unowocześniania i uzupełniania taboru. Po ubiegłorocznych rekordach niemal wszyscy importerzy pojazdów ciężarowych spodziewają się kolejnego wzrostu sprzedaży.

Zapotrzebowanie na nowe samochody ciężarowe wciąż nie maleje. Podobna sytuacja, choć w mniejszej skali, ma miejsce także na innych europejskich rynkach. Tymczasem zdolności produkcyjne koncernów, a przede wszystkim poddostawców komponentów, są ograniczone. Czas oczekiwania na gotowy pojazd od momentu złożenia zamówienia do odbioru w przypadku niektórych marek przekroczył już 12 miesięcy - informuje "Gazeta Prawna".
Boom na rynku samochodów ciężarowych występuje głównie w segmencie pojazdów ciężkich, powyżej 16 ton. Dotyczy to zarówno pojazdów do dystrybucyjnego ruchu regionalnego, jak i dalekiego transportu międzynarodowego - także kabotażowego (czyli np. przewozów z Francji do Hiszpanii), gdzie polscy przewoźnicy wciąż zwiększają swoje udziały.

Jednak hitem sezonu mogą być pojazdy budowlane, na które w ostatnim czasie zapotrzebowanie wyraźnie wzrosło. To w tym, wciąż nie w pełni zagospodarowanym segmencie producenci i dystrybutorzy pojazdów upatrują szans na dalsze utrzymanie dobrej koniunktury.

Branża budowlana wciąż pozostaje nienasycona i chłonna na nowoczesne pojazdy, a plany budowy autostrad, zapowiadany rozwój budownictwa mieszkaniowego czy w końcu konieczność inwestycji związanych z Euro 2012 w prostej linii przekładają się na wzrost zapotrzebowania na nowoczesny sprzęt - wyjaśni "GP".

Sprzedaż nowych pojazdów i tak ograniczona jest nie tyle przez rynek, ile przez możliwości produkcyjne fabryk ciężarówek oraz dostawców komponentów do ich produkcji. Stąd przy gwałtownie rosnącym zapotrzebowaniu normą staje się kilkumiesięczny okres oczekiwania na dostawę nowego pojazdu, a w niektórych przypadkach sięga on już nawet kilkunastu miesięcy. Współczesne ciężarówki, za sprawą niezliczonych opcji, wyposażenia i dodatków, buduje się bowiem na indywidualne zamówienie klienta.

Kolejną metodą na zaspokojenie potrzeb nabywców, zwłaszcza w newralgicznych i kluczowych dla nich chwilach staje się usługa wynajmu krótko- i długoterminowego. Polscy importerzy, wykorzystując w pełni przysługujące im pule produkcyjne, zamawiają pojazdy na swoje potrzeby, a czasem wykorzystują w tym celu samochody pochodzące np. z częściowo zredukowanych kontraktów czy z puli pojazdów demonstracyjnych. Wówczas taki pojazd można wykorzystać właśnie do oferty wynajmu krótkoterminowego, który, choć wiąże się z większymi kosztami jednostkowymi, dla wielu klientów może okazać się niezbędny, by wywiązać się ze swoich zobowiązań względem zlecającego transport - czytamy w dzienniku.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 273 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP