Przez Via Carpatia nie ma pieniędzy na inne drogi? Rząd liczy na PPP
W rozmowie z PortalSamorzadowy.pl Witold Słowik poinformował, że lista celów, które można zrealizować w formule PPP aktualnie obejmuje ponad 150 projektów, z czego kilkanaście stanowią projekty, w których partnerem publicznym jest rząd.
Czytaj: Nowa siedziba sądu w Łodzi może powstać w systemie PPP
Wiceminister Słowik wskazał przede wszystkim na projekty dotyczące dróg ekspresowych. Obecnie rozpatrywanych jest sześć tego typu inwestycji.
- Ministerstwo Infrastruktury skończyło analizę w tym aspekcie. Jej wyniki mają być zaprezentowane na Komitecie Ekonomicznym Rady Ministrów i część tych projektów ma być skierowana do realizacji w tej formule – powiedział wiceminister.
Jak wyjaśnia, chodzi o drogę ekspresową S6 między Koszalinem, a Trójmiastem, a także nową obwodnicę samego Trójmiasta. Projekty te początkowo miały być finansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ale ze względu na – jak to ujął Witold Słowik – „nowe, ważne przedsięwzięcia z punktu widzenia rozwoju sieci dróg w Polsce” (w szczególności wskazał na Via Carpatię) przyjęto, że S6 będzie realizowana w systemie PPP.
- Ma być to w formule opłaty za dostępność, więc nie przełoży się to w żaden sposób na opłaty - zapewnił Witold Słowik.
Czytaj: Via Carpatia wciąż wśród najważniejszych inwestycji resortu Andrzeja Adamczyka
W rozmowie, która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, Witold Słowik nawiązał też do zainicjowanych rok temu przez resort szkoleń z zakresu PPP. Jak podał udział w nich wzięło ok. 1600 osób, z czego większość stanowili przedstawiciele samorządów.
- Były też specjalne szkolenia dedykowane organom kontrolnym: CBA, NIK-owi, prokuraturze, izbom obrachunkowym. Tego typu szkolenia organów kontrolnych też są potrzebne, choć w moim odczuciu jest to to mit o większej ilości nieprawidłowości w Partnerstwie Publiczno – Prywatnym – ocenił Witold Słowik.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE (4)