Przywrócono połączenie kolejowe między Bytomiem i Gliwicami

Pierwsze od ponad sześciu lat pociągi osobowe wyruszyły w czwartek do obsługi przywróconego połączenia kolejowego między głównymi miastami aglomeracji katowickiej - Bytomiem i Gliwicami.

Wznowienie kursów między tymi miastami było możliwe dzięki wartej 510 mln zł ramowej 5-letniej umowie na finansowanie połączeń regionalnych, którą w ubiegłym roku samorząd regionu zawarł z PKP Przewozy Regionalne. Umowa przewiduje też przywrócenie w tym roku ruchu na linii Tychy Miasto - Katowice.

Od czwartku między Bytomiem a Gliwicami w dni robocze kursuje 21 pociągów w każdą stronę - średnio co pół godziny. Na trasę skierowano stare, pojedyncze składy EZT. Podróż między krańcowymi stacjami trwa ok. 20 minut. Pociąg na razie zatrzymuje się tylko raz, na przystanku w bytomskiej dzielnicy Bobrek.

Jak poinformowała Barbara Szczerek ze śląskiego zakładu PKP PR, dotąd zdecydowano, że pociągi będą jeździły na tej trasie przez najbliższy rok - po tym czasie będzie wiadomo, czy połączenie zyska pasażerów. Według zabrzańskich samorządowców, jednoroczność projektu jest jednak główną przyczyną, dla której pociągi na razie nie będą zatrzymywać się w Zabrzu.

"Przez sześć lat braku pociągów na tej linii dotychczasowe dwa przystanki w Zabrzu zostały zdewastowane. W Bytomiu i Gliwicach działają cały czas duże dworce, tam nie trzeba było inwestować. Jeśli pociągi za rok znów zniknęłyby, wydalibyśmy pieniądze na bezużyteczne przystanki" - powiedziała PAP Dagmara Jankowska z zabrzańskiego magistratu.

Dodała jednak, że władze Zabrza będą rozmawiać z koleją o możliwości uruchomienia przystanku w dzielnicy Biskupice, a także drugiego - dla podróżnych z centrum miasta. Nie wiadomo natomiast, czy powstaną przystanki w pobliżu dwóch położonych przy linii kolejowej centrów handlowych - na granicy Zabrza i Gliwic oraz w bytomskiej dzielnicy Miechowice.

Samorząd województwa traktuje uruchomienie połączenia z Bytomia do Gliwic jako impuls do rozwoju tej części regionu. Dlatego do końca roku na trasie będzie obowiązywała promocyjna cena biletów.

Kolejnym przywróconym w tym roku połączeniem na Śląsku będzie linia z Katowic do Tychów Miasta. Od 1 września dziennie będzie tam jeździć 46 pociągów w każdą stronę. Trasę obsługiwać będą m.in. cztery nowozakupione przez samorząd woj. śląskiego składy FLIRT-TILO.

Sieć połączeń kolejowych na Śląsku jest najgęstsza w Polsce. Pociągami regionalnymi codziennie podróżuje tam ponad 55 tys. pasażerów, rocznie ponad 20 mln osób.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przywrócono połączenie kolejowe między Bytomiem i Gliwicami

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!