Po ponad dwóch latach zakończył się kompleksowy remont dworca kolejowego w Radomiu. Podróżni będą z niego mogli korzystać od środy. Modernizacja budynku dworcowego kosztowała 13 mln zł.
Dworzec oddany został do użytku z prawie półtorarocznym opóźnieniem. Prace rozpoczęły się w czerwcu 2011 r. i zgodnie z planem miały się zakończyć w pierwszym kwartale 2012 r. Początkowo roboty prowadziła spółka Mostostal Białystok. Jednak - jak tłumaczył we wtorek dziennikarzom dyrektor zarządzający ds. nieruchomości w PKP S.A. Jarosław Bator - PKP we wrześniu 2012 r. odstąpiło od umowy z Mostostalem ze względu na duże opóźnienia w pracach. W lutym - po półrocznej przerwie - prace remontowe wznowiła spółka SKB w Radomska.
Budynek radomskiego dworca wybudowano według projektu Adolfa Schimmelpfenniga, polskiego architekta niemieckiego pochodzenia, autora m.in. dworca kolejowego Łódź Fabryczna. Budynek w Radomiu powstał w 1885 r. podczas budowy Iwanogrodzko-Dąbrowskiej Linii Kolejowej. Poddano go renowacji na początku lat 90. XX wieku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Radom. Po dwóch latach koniec remontu dworca kolejowego