PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rażąco niskie ceny w dużym przetargu kolejowym

Autor: wnp.pl (TE)
16-05-2017 08:47
Rażąco niskie ceny w dużym przetargu kolejowym
fot. PTWP

Z siedmiu ofert, które złożono w przetargu PKP PLK na trasie Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie, pięć zostało odrzuconych, w tym cztery z powodu z elementów ofert zawierających rażąco niską cenę.

Wśród ofert odrzuconych z powodu rażąco niskiej ceny znalazła się m.in. najtańsza, należąca do giełdowego ZUE. Firma wyceniła prace na ponad 192 mln zł brutto. Spółka zapowiedziała już, że zaskarży decyzję zamawiającego.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę były brane: cena (60 proc.), zatrudnienie pracowników w oparciu o umowę o pracę (30 proc.) i okres gwarancji (10 proc.).

Wszyscy oferenci zadeklarowali 72-miesięczny oraz zatrudnienie personelu w oparciu o umowę o pracę na poziomie 90 proc. Termin realizacji będzie wynosić 1065 dni.

Jako najkorzystniejsza została wybrana najtańsza z ofert, która nie podlegała odrzuceniu. Złożyło ją konsorcjum Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft - opiewa ona na 215,46 mln zł brutto wobec budżetu zamawiającego w wysokości 270,41 mln zł brutto.

Poniżej pełna lista złożonych ofert (ceny brutto):

1. ZUE - 191,78 mln zł - odrzucona, rażąco niska cena

2. Grupa Fewaterm - 204,86 mln zł - odrzucona, rażąco niska cena

3. Torpol - 208,03 mln zł - odrzucona, rażąco niska cena

4. Konsorcjum: Swietelsky Rail Polska, Swietelsky Baugesellschaft - 215,46 mln zł

5. Trakcja PRKiI - 221,92 mln zł - odrzucona, niezgodna z SIWZ

6. Konsorcjum PNiUIK w Krakowie, Krakowskie Zakłady Automatyki - 226,12 mln zł

7. Konsorcjum: Infra Silesia, Transkol - 230,61 mln zł - odrzucona, rażąco niska cena

Lepsza kolej w Małopolsce

Jak podkreślały wcześniej PKP PLK, to następna inwestycja w Małopolsce, która tworzy dobre warunki dla sprawnej komunikacji kolejowej w aglomeracji. Oprócz wymiany torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane zostaną perony.

- Podróżni w Krakowie Bonarce, Krakowie Sidzinie, Skawinie, Podborach Skawińskich uzyskają komfortową obsługę podróżnych - lepsze oznakowanie, oświetlenie i dostępność dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się - informowała spółka.

- Wygodniejsze i bezpieczne dojścia umożliwią dwa przejścia podziemne w Skawinie oraz kładka pieszo-rowerowa na stacji Kraków Bonarka - informowała również.

Nowe przystanki

PKP PLK wskazały, że mieszkańcy Krakowa i Skawiny zyskają łatwiejszy dostęp do pociągów dzięki budowie dwóch nowych przystanków Kraków Opatkowice, w sąsiedztwie ul. Macieja Dębskiego oraz Skawina Jagielnia, w rejonie osiedla TBS przy ul. Pachla.

Dogodniejszą lokalizację zyska przystanek Skawina Zachodnia, który zostanie przesunięty o ok. 500 metrów w stronę Skawiny.

Inwestycja obejmie również 30 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt nad ul. Podmokłą w Krakowie i pięć mostów. Remont przejazdów kolejowo-drogowych ułatwi ruch drogowy i zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Opracowanie dokumentacji projektowej i realizacja robót budowlanych zaplanowana jest w latach 2017-2019. Inwestycja na odcinku Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie realizowana jest ze środków budżetowych w ramach dużego projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów - Skawina - Oświęcim”.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 272 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 502 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP