PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rekord przeładunkowy Portu Gdynia

Autor: PAP/AH
12-01-2018 10:03
Rekord przeładunkowy Portu Gdynia

Fot. mat. pras.

fot. shutterstock

Port Gdynia przeładował w ubiegłym roku rekordowe 21,2 mln ton ładunków, prawie o 9 procent więcej niż rok wcześniej. W porcie realizowane są inwestycje, które w najbliższych latach znacząco zwiększą jego potencjał przeładunkowy.

  • Zarząd Morskiego Portu Gdynia poinformował, że w 2017 roku przeładował rekordowe 21,2 mln ton ładunków.
  • To prawie o 9 procent więcej niż rok wcześniej.
  • Strategia rozwoju Portu Gdynia zakłada, że w roku 2027 jego zdolność przeładunkowa wyniesie ok. 44,5 mln ton.
"Dynamika wzrostu ładunków (…) spowodowała, iż Port Gdynia wysunął się na leadera przeładunkowego wśród wszystkich polskich portów rejonu Morza Bałtyckiego" - podano.

W ubiegłym roku zanotowano ponad 40 proc. wzrost przeładunków węgla i koksu oraz ropy i produktów ropopochodnych w porównaniu do 2016 roku. Przeładowano także więcej kontenerów, rudy i drewna oraz drobnicy.

- Osiągnięty rekord przeładunkowy to efekt dobrej obsługi statków zawijających do terminali Portu Gdynia oraz racjonalnego działania menedżerów i efektywnej pracy gdyńskich dokerów - podkreśla cytowany prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., Adam Meller. - Znakomite wyniki przeładunkowe najlepiej świadczą o doskonałej kondycji Portu - dodał.

Pod koniec ubiegłego roku w porcie rozpoczęły się prace wyburzeniowe na terenie, na którym do 2020 r. ma powstać nowy publiczny terminal promowy. Prace budowlane mają się rozpocząć w II kwartale 2018 roku.

Także w tym półroczu Port Gdynia powinien być gotowy do obsługi większych statków, przede wszystkim kontenerowców. Ma to umożliwić nowa, budowana właśnie obrotnica, dzięki której do portu będą mogły wpływać statki o długości do 400 m. Teraz port może przyjąć statki o maksymalnej długości ok. 320-330 m (masowce) i ok. 240 m (kontenerowce). Przedstawiciele portu w Gdyni od kilku lat podkreślają, że budowa obrotnicy, która pozwala na obrócenie jednostki przed wejściem do portu, jest strategicznym przedsięwzięciem dla przyszłości firmy.

Realizacja inwestycji ma przyczynić się do wzrostu przeładunków, głównie kontenerów. Większe jednostki będą mogły wpływać do portu w Gdyni nie tylko dzięki budowie nowej obrotnicy, ale też dzięki poszerzeniu wejścia do portu z dotychczasowych 100 do 140 metrów oraz pogłębieniu toru podejściowego i akwenów wewnętrznych do 16,5 m. Po realizacji tych inwestycji Port Gdynia stanie się portem głębokowodnym. Obecnie jedynym polskim portem głębokowodnym jest port w Gdańsku.

Strategia rozwoju Portu Gdynia zakłada, że w roku 2027 jego zdolność przeładunkowa wyniesie ok. 44,5 mln ton. W 2016 r. port przeładował 19,5 mln ton, o 7,4 proc. więcej niż w 2015 r.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

33 133 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

736 248 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP