Rekordowy sezon Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej

Rekordowy sezon Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

113 tys. osób przewiozła już w tym roku Bieszczadzka Kolejka Leśna. "Na początku września okazało się, że mieliśmy więcej pasażerów niż w całym 2015 r.; rekordowym w historii kolejki" - powiedział PAP prezes fundacji zarządzającej BKL Mariusz Wermiński.

W ubiegłym roku bieszczadzką wąskotorówką podróżowało 112 tys. turystów.

"W tym roku zdecydowana większość podróżnych z usług BKL skorzystała w czasie wakacji. W lipcu i sierpniu przewieźliśmy aż 84 tys. osób" - zaznaczył Wermiński.

Prezes BKL przypomniał, że podczas wakacji, oprócz kursów wynikających z rozkładu jazdy, czyli trzech w dni powszednie oraz pięciu w weekendy, było sporo zamówień na dodatkowe przejazdy. "Bywały dni, że wykonywaliśmy nawet po osiem, dziewięć kursów" - dodał.

W ocenie Wermińskiego, "w tym roku Bieszczady odwiedziło znacznie więcej turystów niż w poprzednich latach". "Więcej wypoczywających w Bieszczadach oznacza większe zainteresowanie podróżami kolejka leśną. Jesteśmy jedną z najczęściej odwiedzanych atrakcji regionu" - powiedział.

Bieszczadzka kolejka jeździ z Majdanu k. Cisnej do Przysłupia i z Majdanu do Balnicy. Pierwsza trasa liczy 12 km, a druga 9 km.

W maju i czerwcu oraz we wrześniu i październiku kursuje tylko w weekendy, a w lipcu i sierpniu - codziennie. Od 2011 r. BKL jeździ także w weekendy podczas ferii zimowych.

"Wraz z końcem wakacji rozpoczął się remont torowiska i taboru kolejowego" - podkreślił Wermiński.

Turystów wozi parowóz Kp-4, czyli popularna "bieszczadzka ciuchcia" oraz lokomotywy spalinowe Lyd2. Kolejka ma 21 wagonów. W każdym składzie są zarówno wagony odkryte, jak i zabudowane.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała w 1898 r.; przez dziesięciolecia służyła tylko do przewozu drewna. Kiedy w okresie międzywojennym przeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP, rozpoczęła również przewóz ludzi.

Na początku lat 90. ubiegłego stulecia z przyczyn ekonomicznych została wyłączona z eksploatacji. 20 lat temu powstała Fundacja BKL, która postanowiła utrzymać zabytkową kolejkę w ruchu oraz uczynić z niej atrakcję turystyczną.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rekordowy sezon Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!