6 mln zł kosztował zakończony właśnie remont mostu na Bugu, na trasie Siedlce-Czeremcha, w miejscowości Mierzwice-Kolonia. Modernizacja tzw. linii objazdowych prowadzona jest przed pracami na trasie Rail Baltica.
W ramach prac m.in. naprawiono uszkodzone elementy konstrukcji stalowej, wymieniono podkłady, zainstalowano urządzenia zapobiegające możliwości wykolejenia się pociągów. Mogą teraz tamtędy jeździć pociągi o większych gabarytach - poinformował w komunikacie Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Most o długości 320 metrów tworzą trzy stalowe przęsła na kamiennych filarach. W trakcie remontu pociągi jeździły po jednym torze, a teraz, po zakończeniu prac - po dwóch torach. Prace trwały od marca 2017 r.
- Naprawa historycznego mostu nad Bugiem w miejscowości Mierzwice-Kolonia to możliwość skrócenia czas przejazdu pociągów. Poprawi się prędkość i płynność jazdy, co przełoży się na sprawne prowadzenie pociągów pasażerskich i towarowych na trasie Siedlce-Czeremcha - poinformował Jakubowski.
Prace przeprowadzono w ramach modernizacji na tzw. liniach objazdowych nr 31, 32 i 36. Poprzedzają one prace na międzynarodowej trasie kolejowej Rail Baltica (E75), która prowadzi z Warszawy przez Białystok-Ełk, Suwałki do granicy Litwą.
Modernizacje linii zapasowych kosztują ok. 200 mln zł i są dofinansowane z unijnego programu Connecting Facility Europe-CEF; wykonuje je konsorcjum firm: Track Tec Construction sp. z o.o. i Intop Warszawa sp. z o.o.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Remont mostu na Bugu na trasie Siedlce-Czeremcha