Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Remontowa Shipbuilding zbudowała statek dla Kanadyjczyków

Autor: PAP
14-04-2016 15:12
Remontowa Shipbuilding zbudowała statek dla Kanadyjczyków
Fot. mat. pras,

Nowoczesny, wielozadaniowy statek do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego zbudowano w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku. Najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu wypłynie on do Kanady i zostanie przekazany armatorowi. Obecnie trwają próby morskie.

Jak poinformowała w czwartek Remontowa Shipbuilding, wielozadaniowy statek "Avalon sea" przeznaczony do obsługi platform wiertniczych w trudnych warunkach arktycznych (typu AHTS - do pracy przy instalacjach offshore i dostarczaniu zaopatrzenia - PAP) zamówiony został przez kanadyjskiego armatora Secunda Canada współpracującego z jednym z dotychczasowych norweskich klientów Remontowej Shipbuilding - Siem Offshore.
Obecnie na jednostce przeprowadzane są kompleksowe próby morskie, podczas których sprawdzone zostaną wszystkie parametry techniczne statku, przede wszystkim układ napędowy, automatyka oraz działanie wszystkich urządzeń i systemów. W próbach uczestniczyć ma łącznie ponad 100 specjalistów z Kanady, Norwegii i Polski. Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu, po zakończeniu prób morskich statek wyruszy w swój pierwszy rejs do Kanady, a następnie przekazany zostanie do eksploatacji w jednej z największych spółek paliwowych świata - ExxonMobil.

Statek ma być wykorzystywany do obsługi pól naftowych i gazowych offshore Hibernia i Hebron w rejonie Labradoru i Nowej Funlandii. Przeznaczony jest przede wszystkim do monitorowania i kontrolowania stanu zalodzenia, a w razie potrzeby również odpowiedniego korygowania kursu przemieszczających się gór lodowych chroniąc w ten sposób morskie instalacje wydobywcze przed ewentualną kolizją z "wędrującą" górą lodową. "Avalon sea" wykorzystywany będzie również do przewozu ładunków, asysty przy kotwieniu innych jednostek, pełnienia funkcji holownika ratowniczego, transportu personelu na platformy, likwidacji skutków rozlewów olejowych oraz ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji załóg.

Jak podała stocznia, standard zbudowanego statku odpowiada klasie lodowej 1C, umożliwiającej żeglugę w lodzie o grubości do 0,4 m. Z tego względu konstrukcja kadłuba została wzmocniona oraz zwiększono moc napędu. Jednostka wyposażona jest w monitor wodny, który rozbijać będzie pak lodowy wokół platform zapobiegając tworzeniu się zwartej pokrywy lodowej.

"Avalon sea" jest pierwszym zbudowanym w polskiej stoczni statkiem, mającym nietypowy kształt dziobu i całego kadłuba "Wave Piercing" opatentowany przez Rolls-Royce Marine. Taki kształt poprawia właściwości morskie statku, szczególnie podczas żeglugi na dużej fali. Jest to też pierwszy statek zamówiony przez kanadyjskiego armatora Secunda Canada w Polsce i pierwszym statkiem tego typu zbudowanym w polskiej stoczni na rynek północno-amerykański.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


37 295 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP