XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Restauracje Wars będą w centrach handlowych

Restauracje Wars będą w centrach handlowych
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

20 lokali w centrach handlowych w trzy lata, a nawet ekskluzywne restauracje - to plany kolejowej spółki Wars, należącej do PKP Intercity.

- Od kilkunastu miesięcy intensywnie się zmieniamy i myślimy o tym, jak się rozwijać, dywersyfikując przychody - mówi "Gazecie Prawnej" prezes spółki Zbigniew Terek.

Zmiany polegają na zmodernizowaniu 30 wagonów barowych, które jeżdżą już na 42 relacjach. Do oferty wprowadzono też kilkanaście nowych dań.

- Koszt modernizacji jednego wagonu to ok. 100 tys. zł. Razem wydaliśmy na to 3 mln zł - mówi w dzienniku Zbigniew Terek.

Warsowi zbrzydły jednak ciasne wagony i myśli o podboju gastronomicznego rynku poza torami. W III kwartale 2009 r. spółka chce zacząć tworzenie sieci barów przekąskowych. - Myślimy wstępnie o 20 lokalach w trzy lata - wyjaśnia prezes spółki.

Wśród ewentualnych lokalizacji wymienia wszystkie miasta wojewódzkie. Program pilotażowy zakłada powstanie na początek dwóch, trzech barów. Nie powstaną one jednak na dworcach kolejowych, ale w centrach handlowych.

- Badania pokazują, że powierzchnia gastronomiczna w polskich centrach handlowych urosła z początkowych 5 proc. do kilkunastu procent i cały czas się zwiększa. To dla nas duża szansa na uruchomienie barów - uważa Zbigniew Terek.

Czy znajdą się banki chętne do wyłożenia pieniędzy w niepewnych czasach?

Badania Euromonitor International są optymistyczne. Wskazują, że wydatki Polaków w barach i restauracjach będą rosły średnio o 6-7 proc. rocznie. Z danych GUS wynika, że liczba placówek gastronomicznych w Polsce rośnie niezmiennie od 10 lat. Z kolei eksperci z firmy konsultingowej Horizons for Success (HfS) podkreślają, że Polacy z wydatkami w lokalach gastronomicznych pozostają jeszcze daleko w tyle za Europejczykami z rocznymi wydatkami w wysokości 18,2 mld zł (ok. 4,8 mld euro) - wylicza "GP".

Prezes twierdzi, że pierwsze lokale zostaną sfinansowane ze środków własnych spółki. Na następne trzeba będzie już zaciągnąć kredyt. Poza barami przekąskowymi spółka chce także wejść na rynek bardziej ekskluzywnych restauracji. Mają one oferować potrawy w wyższych cenach, a wystrój tych lokali ma nawiązywać do tematyki kolejowej. W 2008 roku Wars przyniósł 2,5 mln zł zysku. Zatrudnia obecnie ponad 500 pracowników.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Restauracje Wars będą w centrach handlowych

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!