XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Rewitalizacja linii kolejowej Rzeszów-Przemyśl

Rewitalizacja linii kolejowej Rzeszów-Przemyśl
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Ok. 43 mln zł kosztować będą w tym roku prace przy rewitalizacji torów, przystanków i stacji na linii kolejowej Rzeszów-Przemyśl - poinformowała PAP Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Modernizacja tej linii kolejowej trwa już od 2010 r. Dotychczas wymieniono ok. 113 km torów i 65 km sieci trakcyjnej. Wyremontowano 50 przejazdów kolejowo-drogowych, przebudowano 47 obiektów mostów, wiaduktów i przepustów. Wydano na ten cel ponad 200 mln zł.

"Rewitalizacja objęła też stacje i przystanki kolejowe m.in. w Strażowie, Łańcucie, Kosinie i Głuchowie. Przystosowano te obiekty dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się, odnowiono wiaty i oświetlenie, a także czytelnie oznakowano" - dodała Szalacha.

W bieżącym roku oraz w latach 2015-2016 planowane są kolejne prace inwestycyjne w ramach rewitalizacji linii Rzeszów-Przemyśl. Po modernizacji pociągi będą mogły jeździć na tej trasie z prędkością do 120 km/h. Prace powinny rozpocząć się na przełomie kwietnia i maja.

Szalacha zaznaczyła, że rewitalizowany odcinek linii E30 Rzeszów - Przemyśl stanowi uzupełnienie modernizowanej aktualnie trasy z Krakowa do Rzeszowa. Czas przejazdu najszybszym pociągiem z Krakowa do Rzeszowa po zakończeniu prac wyniesie ok. 1 godz. i 20 min., natomiast przejazd z Krakowa do Przemyśla nie przekroczy 3 godz.

Modernizacja linii kolejowej E30 łączącej Kraków z Rzeszowem jest jedną z największych inwestycji realizowanych obecnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Zaplanowano przebudowę ponad 138 km linii kolejowej. Modernizacja wiąże się z przebudową i budową 138 wiaduktów, mostów i estakad. Koszt modernizacji tej linii wynosi ok. 3,4 mld zł, z czego ok. 1,9 mld zł stanowi dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej. Zakończenie całej inwestycji przewidywane jest w 2015 roku.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rewitalizacja linii kolejowej Rzeszów-Przemyśl

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!