XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Rewolucja w PKP Intercity za 2,7 mld

Rewolucja w PKP Intercity za 2,7 mld
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Super szybkie pociągi na najważniejszych trasach w Polsce, powrót piętrowych wagonów obsługujacych tańsze połączenia, modernizacja i unowocześnienie dotychczasowych składów - to plan Intercity, flagowej spółki z Grupy PKP na najbliższe 3-4 lata.

Intercity zapowiada, że dzięki zmianom z jej usług skorzysta o 50 proc. więcej pasażerów niż dziś. Obecnie przewozi 11,5 mln ludzi rocznie, a w 2011 r. wynik ten ma przekroczyć 17 mln pasażerów - czytamy w "The Wall Street Journal Polska".

Firma finalizuje właśnie pracę nad nową strategią marketingową. - Ze względu na jakość, komfort i czas podróży docelowo firma powinna posiadać trzy marki w ruchu krajowym: Intercity, Express oraz Tanie Linie Kolejowe - ujawnia "WSJ Polska" Czesław Warsewicz, prezes PKP Intercity.

Do każdej z marek przydzielony zostanie odpowiedni tabor - na inwestycje firma przeznaczy ok. 2, 7 mld zł. Zakupy mają być sfinansowane z publicznej emisji akcji na GPW (debiut giełdowy zaplanowany jest na II połowę 2008 r.), kredytów bankowych i środków własnych.

Pod marką Intercity jeździć bedzie 20 zespolonych składów pociągowych. Przetarg na te pociągi zostanie ogłoszony na początku przyszłego roku, a wartość zakupów sięgnie aż 1,5 mld zł. Dodatkowo 110 mln zł wydane zostanie na budowę zaplecza do obsługi składów. Na obecnie eksploatowanych wagonach Intercity pojawi się marka Express.

Wcześniej jednak zostaną zmodernizowane - do końca 2009 r. firma wyda na to blisko 600 mln zł. Dodadtkowo spółka wyda 200 mln zł na 10 nowych lokomotyw, a 150 mln zł na 30 wagonów. - W sprawie dostawy lokomotyw prowadzimy negocjacje z dwoma firmami - mówi w dzieniku Warsewicz. O ten kontrakt zabiegają Bombardier i Siemens.

Duże zmiany czekają też Tanie Linie Kolejowe. - Rozważamy zakup wagonów piętrowych. Będą to raczej nowe wagony, choć nie można wykluczyć zakupu używanego taboru. Chcielibyśmy przetarg rozpisać już w przyszłym roku - zapowiada Warsewicz.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Rewolucja w PKP Intercity za 2,7 mld

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!